نشست مطبوعاتی وزارت بهداشت یمن؛

بیش از 35 هزار شهید و مجروح در حملات ائتلاف متجاوز سعودی

بیش از 35 هزار شهید و مجروح در حملات ائتلاف متجاوز سعودی
سه شنبه 12 دی 1396 - 14:01

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد با گذشت بیش از هزار روز از شروع حملات ائتلاف سعودی، بیش از 35 هزار نفر از مردم یمن درحملات جنگنده های متجاوز سعودی - آمریکایی ، شهید و یا مجروح شده اند.

العالم - یمن 

به گزارش خبرنگار العالم از یمن، «عبدالسلام المدانی» معاون وزیر بهداشت یمن روز سه شنبه در نشستی خبری درشهر صنعاء پایتخت یمن گفت 415 مرکز بهداشتی درحملات جنگنده های متجاوز سعودی به طور کلی یا جزئی تخریب شده اند.

براساس اعلام این وزارت خانه، مجموع موارد مبتلا به بیماری های اسهال و وبا در یمن به یک میلیون و 16 هزار مورد رسیده و دو هزار و 236 نیز بر اثر این بیماری ها ، جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت یمن همچنین اعلام کرد بیش از 9 میلیون یمنی درآستانه ورود به مرحله گرسنگی طبق تعریف برنامه جهانی غذا قرار دارند.

وزارت بهداشت یمن افزود دو میلیون کودک یمنی به نوعی از سوء تغذیه رنج می برند که یک میلیون نفر از آن ها به علت سوء تغذیه شدید درآستانه مرگ قرار دارند.

وزارت بهداشت یمن همچنین تاکید کرد بیش از 6 هزار نفر به دیالیز نیاز دارند و از زمان شروع حملات  رژیم سعودی، 1200 نفر از بیماران کلیوی جان خود را از دست داده اند.

طبق اعلام وزارت بهداشت یمن، ذخیره بیش از 57 نوع داروی مورد نیاز بیماران سرطانی در انبارهای وزارت بهداشت و در بازارهای خصوصی تمام شده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، بیش از 95 هزار بیمار یمنی نیاز به سفر به خارج از کشور برای درمان بیماری خود  دارند و بسته بودن فرودگاه ها ، باعث شده است  که روزانه 32 بیمار در همه استان ها، جان خود را از  دست دادند.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: ما خواهان لغو محاصره و صادر کردن اجازه ورود دارو و مواد غذایی و کمک های انسان دوستانه و سفر بیماران به خارج برای درمان هستیم.

وزارت بهداشت یمن از بندر الحدیده به عنوان شریان اصلی زندگی مردم یمن نام برد و تاکید کرد به هیچ وجه، نباید این بندر مورد هدف و حمله قرار گیرد.

215

پربیننده ترین خبرها