شاهزاده سعودی یک باشگاه یونانی می خرد

شاهزاده سعودی یک باشگاه یونانی می خرد
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 14:23

يک شاهزاده سعودي از مراحل پاياني خريد سهام يک باشگاه يوناني خبر داد، اين درحاليست که طبق آمار منتشر شده، فقر، بيکاري و مشکلات اقتصادي از بزرگترين چالشهاي مردم کشور نفت خيز عربستان به شمار مي آيد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "فيصل بن عبدالعزيز بن ناصر آل سعود" اعلام کرد که در مراحل نهایی خرید 54.7 درصد از سهام باشگاه یونانی "بانتونایکس" به ارزش 15 میلیون یورو است.

فیصل افزود: درباره همه مسائل این قرارداد توافق شده است، و اکنون در انتظار موافقت نهایی کمیته ورزش یونان هستیم.

فیصل گفت: با پایان این مرحله، پولهای فراوانی به این باشگاه یونانی تزریق می شود.

 

با وجود فقر گسترده و بحران اقتصادی بیشتر مردم عربستان، رژیم سعودی به رسانه‌های داخلی دستور داده است که از درج هرگونه خبر درباره وجود فقر در این کشور امتناع کنند.

این فرمان به دلیل آن صادر شد که انتشار خبر درباره فقر و فساد موجود در عربستان در رسانه های این کشور بسیار افزایش یافته بود. در یکی از این خبرها یک شهروند عربستانی حاضر شده بود،‌ به خاطر فقر یکی از فرزندان خود را به فروش برساند.

درحالیکه عربستان بزرگ‌ترین تولید کننده نفت جهان به شمار می‌اید، از 22 میلیون نفر جمعیت این کشور 22 درصد زیر خط فقر مطلق بسرمی‌برند.

این درحالی که گزارش منتشر شده 12 کارشناس صندوق بین المللی پول نیز از وجود فقر 50 درصدی میان جمعیت این کشور ثروتمند عربی خبر می‌دهد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها