مخالفت کشورهای عربی با طرح شاه سعودی

مخالفت کشورهای عربی با طرح شاه سعودی
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 17:33

عضو انجمن حقوق بشر بحرين با اشاره به مخالفت کشورهاي عربي منطقه با طرح شاه سعودي براي اتحاد بحرين و عربستان تاكيد كرد، مطرح كردن اين موضوع مردم بحرين را از ادامه انقلاب ضد آل خليفه باز نخواهد داشت.

"ابراهيم المدهون" روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: اعتراضات مستمر مردم بحرين تاكيدي است بر اينكه مردم رهبران خود از جمله نبيل رجب، عبدالهادي الخواجه و شيخ حسن مشيمع را در زندان هاي رژيم از ياد نخواهند برد، و در قبال تعرض به آيت الله شيخ عيسي قاسم (رییس شورای علمای بحرین) سكوت نخواهند كرد.

وی با بیان اینکه مطرح شدن مساله اتحاد بحرين و عربستان تاثيري بر پايبندي مردم به اين دغدغه ها نخواهد گذاشت، تأکید کرد: اعتراضات مردمي در بحرين حتي يك لحظه هم متوقف نشده است.

المدهون خاطرنشان كرد: ما از نظر زمان بندي و سازوكار، با اتحاد با عربستان مخالفيم؛ اين مخالفت دلايل متعددي دارد كه از ميان آن ها مي توان به نبود مطالعه كافي درباره جوانب موضوع و همچنين همراه شدن آن با شدت گرفتن مطالبات مردم اشاره كرد؛ از سوي ديگر اين پيشنهاد از سوي رژیمی مطرح مي شود كه مردم کشورش آن را مشروع نمی دانند.

المدهون تأکید کرد: چنين طرحي بايد به رشد و توسعه ملت هاي منطقه منجر شود، اما هدف از اين طرح به هيچ وجه توسعه و رشد نيست؛ ملت هاي عربی كشورهاي حاشيه خليج فارس با اين طرح مخالفت كردند و همه نشانه ها حاكي از آن است كه اين طرح، جنبه اي امنيتي براي اعمال سلطه بر بحرين و زنداني كردن مخالفان و مشروعيت بخشي به دخالت هاي ارتش سعودي در بحرين دارد.

عضو انجمن حقوق بشر بحرين درباره درصد احتمال پذيرش اين طرح در ميان كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس نيز گفت: ميان اين كشورها بر سر اين طرح اختلاف وجود دارد، قطر با بحرين اختلاف دارد؛ ميان عربستان و قطر نيز اختلافاتي وجود دارد، و عربستان نيز با همه اين كشورها اختلافات مرزي دارد، به همين سبب امكان ايجاد چنين اتحاديه اي وجود ندارد، مخصوصا كه قطر و عمان و كويت با آن مخالفت كرده اند.

15/05-15:18

 



پربیننده ترین خبرها