کاخ سفید در واکنش به آشوب‌های اخیر ایران را به تحریم تهدید کرد

کاخ سفید در واکنش به آشوب‌های اخیر ایران را به تحریم تهدید کرد
سه شنبه 12 دی 1396 - 19:09

یکی از مشاوران ارشد رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد دولت این کشور آماده اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه آشوب‌های اخیر است.

العالم - آمریکا

یکی از دستیاران ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ایران را به تحریم‌های جدید به بهانه آشوب‌های اخیر در برخی از شهرهای ایران تهدید کرد. 

«کلیان کانوی»، از مشاوران ترامپ این موضوع را در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز مطرح و مطابق روال روزهای گذشته بار دیگر تأکید کرد دولت آمریکا «در کنار مردم ایران» ایستاده است. 

تأکید ترامپ و مقام‌های دولت او بر ایستادن در کنار ملت ایران در حالی است که او از زمان ورود به کاخ سفید، ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی خود قرار داده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنان سه ماه پیش خود در یک سخنرانی توهین‌آمیز از مردم ایران به عنوان «ملت تروریست» یاد کرد. همچنین استفاده او از واژه مجعول «خلیج عربی» در آن سخنرانی خشم مردم ایران را به همراه داشت. 

ترامپ همچنین از زمان ورود به کاخ سفید با صدور یک دستور اجرایی شهروندان ایران و چند کشور دیگر را از ورود به خاک آمریکا منع کرده است. 

«کانوی» در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» از رویکرد دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به اغتشاشات پس از دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، در سال 1388 انتقاد کرد. ترامپ و برخی از جریان‌های نومحافظه‌کار در آمریکا معقتدند دولت اوباما بایستی فعالانه‌تر برای حمایت از «معترضان به نتایج انتخابات» وارد عمل می‌شد. 

«کانوی» با مقایسه رویکرد ترامپ با دولت قبلی آمریکا در واکنش به آشوب‌های ایران گفت: «او [ترامپ] نمی‌خواهد آن‌طور که خیلی‌ها در سال 2009 ساکت بودند، سکوت اختیار کند.»

تهدید کاخ سفید به وضع تحریم‌های جدید در حالی صورت گرفته که ترامپ طبق قوانین داخلی آمریکا بایستی به زودی درباره تمدید یا عدم تمدید معافیت‌های ایران از تحریم‌ها تصمیم‌گیری کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها