آخرین فشارهای حامیان تروریسم ضد سوریه

آخرین فشارهای حامیان تروریسم ضد سوریه
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 05:06

العالم، دمشق - در حالي که شمار ناظران سازمان ملل در سوريه به 200 تن رسيده است، تلاش ها براي به شكست كشاندن طرح کوفي عنان از طريق فشارهاي اقتصادي و تشديد حملات گروه هاي مسلح، همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبکه العالم از دمشق، درحاليكه ناظران سازمان ملل در سوریه كه شمار آنها به بيش از 200 نفر رسيده است، به بازديدهاي خود از مناطق مختلف ناآرام  این کشور ادامه مي دهند، دامنه ترورها و حملات گروه هاي مسلح عليه مردم سوریه و حتی ناظران بين المللي گسترش مي يابد.

ناظران بین المللی اين عمليات ها را نقض آشكار طرح كوفي عنان فرستاده مشترك اتحاديه عرب و سازمان ملل به سوريه عنوان می کنند.

"محمد علي حسين" كارشناس مسائل راهبردي سوريه به خبرنگار العالم گفت: عناصر مسلح در سوريه به كشتار شهروندان و نظاميان سوري اقدام كرده، و درحال حاضر ناظران سازمان ملل هم هدف ترورها و عمليات آنها قرار دارند.

با تشديد حملات گروه هاي مسلح در سوريه، برخي از كشورهاي شناخته شده در منطقه و خارج از آن با حمايت هاي مالي و تسليحاتي از گروه هاي مسلح و تروريست، به ناامنی ها در سوريه دامن مي زنند؛ از سوي ديگر این کشورها با اعمال فشار اقتصادي از طريق تحريم هاي اخير اروپا ، درصدد اعمال فشار بيشتر بر سوريه هستند.

"شريف شحاده" نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي سوريه درمصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: حمايت هاي قطر، عربستان و تركيه از عاملان حملات مسلحانه بر هيچ كسي پوشيده نيست.

این تحليلگر مسائل سياسي سوريه به ارسال كشتي حامل سلاح به نام " لطف الله 2 " از ليبي به این کشور براي حمايت از گروه هاي مسلح اشاره كرد و گفت: تشديد ناآرامي ها، حملات و تحريم های اقتصادی، آخرين اقداماتی است كه عليه سوريه صورت مي گيرد.

15 /05 - 18:02



پربیننده ترین خبرها