واکنش پاکستان به اتهام‌زنی‌های "کاملا غیرقابل فهم" ترامپ

واکنش پاکستان به اتهام‌زنی‌های
چهارشنبه 13 دی 1396 - 09:57

دولت پاکستان در پی اتهام زنی‌های اخیر دونالد ترامپ علیه این کشور مبنی بر پناه دادن به تروریست‌ها واکنش نشان داده و توئیتی که ترامپ این اتهامات را در اولین روز سال نو میلادی مطرح کرد "کاملا غیرقابل فهم" خواند.

العالم- آسیا

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت پاکستان بعد از این اتهام زنی‌های ترامپ سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد اما از عمل به خواسته‌های گروه‌های اسلام گرای این کشور به منظور اخراج این سفیر خودداری کرد.

این مناقشه بعد از آن بالا گرفت که ترامپ روز دوشنبه توئیتی منتشر کرده و در آن نوشت: آمریکا "با حماقت" در 15 سال گذشته بیش از 33 میلیارد دلار کمک به پاکستان اعطا کرده و در ازایش هیچ چیزی به جز "دروغ و فریبکاری" دریافت نکرده است.

او همچنین مدعی شد که "پاکستان پناهگاه امن در اختیار تروریست‌هایی که ما در افغانستان تعقیب می‌کنیم،‌ می‌گذارد".

بعد از این اظهارات ترامپ، کمیته امنیت ملی پاکستان نشستی برگزار کرده و بعد از آن در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا، پاکستان را سپر بلای خود در مقابل شکستش در ایجاد صلح در افغانستان بعد از 16 سال جنگ کرده است.

این در حالی است که پاکستان همواره اتهام حمایت از شبه‌نظامیان را رد کرده و به جنگی که خود علیه گروه‌های افراط گر به راه انداخته اشاره کرده است.

این کشور تشدید عملیات شبه‌نظامیان افغانستان را مرتبط با فساد، درگیری‌های داخلی و تولید موادمخدر می‌داند.

در بیانیه کمیته امنیت ملی پاکستان آمده است: پاکستان در زمره کشورهایی است که سخت‌ترین ضربه‌ها را از حملات تروریستی خورده و هزاران غیرنظامی و سرباز را در خشونت‌هایی که از 11 سپتامبر 2001 تاکنون منطقه را در برگرفته، از دست داده است.

روز سه‌شنبه سارا هاکبی سندرز، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که منتظر جزئیات مربوط به یکسری اقدامات علیه پاکستان در یکی دو روز آینده باشند.

او اظهار داشت: همانطور که من گفته‌ام درخصوص پاکستان هدف ما این است که مطمئن شویم آنها تلاش بیشتری برای متوقف کردن تروریسم انجام می‌دهند و ما می‌خواهیم که آنها چنین کاری را انجام دهند. این خیلی ساده است. من فکر می‌کنم که در یکی دو روز آینده شما توضیحاتی را درباره یکسری اقدامات خاص اطلاع پیدا خواهید کرد و ما شما را در جریان تحولات این حوزه قرار خواهیم داد.

ایسنا 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها