معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر:

فرانسه چگونه و با کدام منطق قابل قبول نگران نقض حقوق بشر در ایران است؟

فرانسه چگونه و با کدام منطق قابل قبول نگران نقض حقوق بشر در ایران است؟
چهارشنبه 13 دی 1396 - 11:55

فرانسه که خود را مهد قانون و بیانیه حقوق بشر می‌داند، درجایگاه ناقض آن قرار دارد و با محدودیت آموزش برای زنان مسلمان و نیز سلب حق انتخاب نوع پوشش آنها و تصویب قوانین تبعیض نژادی و به قصد تحت فشار قراردادن مسلمانان آنها را مجبور و ملزم به ترک شعائر دینییشان می کند.

العالمایرانسیاسی

«سامان نیازی» معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه فرانسه نوشت: 

استاندارد های دو و چندگانه در مقابل با تروریسم ، افراطی گری و خشونت مورد پذیرش نیست .در اولین روز سال 2018 میلادی سند نقض حقوق بشر فرانسه را رونمایی کردیم و اگر لازم باشد یک نسخه را برای آقای لودریان ارسال خواهیم کرد.

اینکه تهاجم ظالمانه سعودی ها به ملت یمن ، نادیده گرفته شود و نگران مسائل داخلی ایران باشند ، یک طنز تلخ است .

آقای لودریان وزیر امور خارجه فرانسه بداند ، کشوری که آمار رسمی و معتبر از ناخوش بودن  حال حقوق بشر در آن می گویند،کشوری که سابقه محاکمه سخت اندیشمند ونویسنده بزرگی چون رژو گارودی را در تاریخ بسیار نزدیک خود دارد ،نویسنده ای که با تصور واقعی بودن آزادی بیان ودسترسی به اطلاعات ،محققانه واقعی بودن یک تابو در غرب را مورد سوال وتردید قرار داد ؛یعنی هولوکاست، ولیکن پاسخ آن محاکمه وحبس بود اکنون نمیتواند نگران حقوق بشر در ایران باشد، کشوری که به دلیل اعتراضات خشونت بار در درون خودش چندصد نفر رابازداشت میکند ،و آن را مقدمه امنیت شهروندانش می داند،قرائتی غیره استاندارد ازحقوق بشر دارد.
فرانسه که خود را مهد قانون و بیانیه حقوق بشر می‌داند، در جایگاه ناقض آن قرار دارد و با محدودیت آموزش برای زنان مسلمان و نیز سلب حق انتخاب نوع پوشش آنها و تصویب قوانین تبعیض نژادی و به قصد تحت فشار قراردادن مسلمانان آنهارا مجبور و ملزم به ترک شعائر دینییشان می کند، قوانینی که باعث نفرت وخشونت درجامعه فرانسه و قتل مسلمانان به تجویز آن شده است چگونه و با کدام منطق قابل قبول نگران نقض حقوق بشر در ایران است؟
پاریس به یک جای امن برای منافقین و اپوزیسیون ایران اسلامی تبدیل شده که این هم مورد پذیرش نیست.
دراول ژانویه موفق به رونمایی از سند مستند نقض فاحش ومکرر حقوق بشر در کشور فرانسه شدیم .
به وی یاد آوری میشود که احترام به حاکمیت کشورها و عدم مداخله درامور آنها از اصول بدیهی وغیره قابل نقض توسط دولت ها در نظام بین الملل است .مقامات آمریکایی نیز بدانند پرونده سراسر سیاه نزد ملت ایران دارند .

آن ها می توانند تجربه آمریکا درباره پراکنده کردن راهپیمایی مسالمت آمیز مردم این کشور در سرکوب خشن جنبش وال استریت و پاکسازی وحشیانه شهر فرگوسن از معترضان را به اطلاع جهانیان برسانند.
نارضایتی و انتقاد به وضعیت معیشتی در همه کشورهای دنیا دیده می شود اما حمایت بیگانگان  از خشونت و آشوب و اظهارات مداخله جویانه به هیچ عنوان قابل قبول نیست .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها