نشانه های بهبود روابط آنکارا- تل آویو

نشانه های بهبود روابط آنکارا- تل آویو
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 07:57

رسانه هاي رژيم اشغالگر از بروز نشانه هاي بهبود روابط اين رژيم و ترکيه خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "امانوئل روزن" تحلیلگر مسائل سیاسی کانال ده تلویزیون رژیم اسرائیل گفت: "با توجه به آرام شدن موج انتقادات مقامات آنکارا از تل آویو، پیش بینی می شود روابط دو جانبه ما با آنکار روند بهبودی را طی کند".

وی افزود: "تیرگی روابط دو جانبه، موجب شده است که اسرائیل معامله تسلیحاتی بزرگ خود را با ترکیه متوقف کند".

روزن با اشاره به مواضع ترکیه درقبال تحولات اخیر در منطقه خاطرنشان کرد: "گزارشها حاکیست روابط واشنگتن – آنکارا اوج مراحل شکوفایی را سپری می کند، و در همین راستا مقامات کاخ سفید در صدد تدارک زمینه دیدار ایهود باراک با وزیر دفاع ترکیه هستند".

وی تأکید کرد: "پیوستن شائول موفاز به ائتلاف حاکم در اسرائیل به روند بهبودی روابط دو جانبه کمک می کند .. موفاز و باراک بهبودی روابط آنکارا - تل آویو را برای تقویت منافع اسرائیل ضروری می دانند .. و آنها با عذرخواهی اسرائیل از ترکیه درباره حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی مرمره موافقند؛ این در حالی است که نتانیاهو و لیبرمن با این اقدام مخالفند".

روزن ادامه داد: "بدون شک تلاش اطراف مختلف برای بهبود روابط آنکارا- تل آویو، سطح روابط دو طرف را به دوران پیش از حمله به کشتی مرمره ارتقا نمی دهد، اما همواره تلاشها برای بهبود این روابط ادامه دارد".

 

دکتر "معین مناع" کارشناس مسائل رژیم اشغالگر، در مصاحبه با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "در پی تحولات اخیر منطقه و تحولاتی که در ساختار کابینه رژیم اسرائیل صورت گرفت، همواره سخنانی در خصوص بهبودی روابط آنکار و تل آویو شنیده می شود".

وی گفت: "مواضع ترکیه در تایید طرحهای آمریکا در منطقه عامل مؤثری در ایجاد زمینه بهبودی روابط آنکارا و تل آویو است، هر چند روابط دو جانبه آنکارا- تل آویو هیچ گاه کاملا قطع نشده است .. روابط ترکیه و اسرائیل در چارچوب اتحاد راهبردی طرفین با هم پیمان مشترکشان، آمریکا است.

2:06



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها