بازداشت نویسنده عربستانی به دلیل انتقاد از فساد در دربار پادشاهی

بازداشت نویسنده عربستانی به دلیل انتقاد از فساد در دربار پادشاهی
چهارشنبه 13 دی 1396 - 19:33

یک نویسنده عربستانی به دلیل انتقاد از فساد در دربار پادشاهی بازداشت شد.

العالم-عربستان سعودی

به گزارش پایگاه عربی 21، فعالان سعودی اعلام کردند که مقامات این کشور یک نویسنده را به دلیل انتقاد از فساد در دربار عربستان بازداشت کردند.

این نویسنده که صالح الشیحی نام دارد در روزنامه الوطن عربستان مشغول به فعالیت بود.

بر اساس این گزارش، الشیحی هشتم دسامبر گذشته  (17 آذر) در برنامه "یا هلا" در شبکه ماهواره‌ای "روتا خلیجیه"، علنا از فساد در دربار پادشاهی عربستان و واگذاری بی حساب و کتاب زمین به برخی اشخاص سخن گفت.

وی افزود: با وجود توقف اعطای زمین به شهروندان در عربستان، اما هر کسی که با رئیس دفتر پادشاهی عربستان، یا هر مسئولی در دربار یا حتی با راننده دربار آشنایی داشته باشد، می‌تواند یک قطعه زمین دریافت می‌کند.

این نویسنده عربستانی همچنین گفت که برخی در این کشور آب دریا در شهرهای ساحلی عربستان را با هدف اجرای پروژه‌های شخصی خشک می‌کنند.

وی همچنین ضمن انتقاد از عدم جدی بودن دولت عربستان در مبارزه با فساد در طول سال‌های گذشته، از محمد بن سلمان ولیعهد این کشور خواست که محاکمه فاسدان را ادامه بدهد.

الشیحی همچنین علنا خواستار محاکمه مقامات بلندپایه سعودی به جای تحت پیگرد قرار دادن ضعفا شد.

کارشناسان سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در عربستان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای خواستار توقف سرکوب فعالان حقوقی و آزادی‌ ده‌ها تن از کسانی شدند که از ماه سپتامبر گذشته به دلیل پیگیری صلح‌آمیز حقوق مدنی و سیاسی خود، در بازداشت به سر می‌برند.

در این بیانیه آمده است که بر اساس گزارش‌ها، بیش از 60 عالم دینی، نویسنده، روزنامه نگار، و فعال برجسته سعودی از ماه سپتامبر بازداشت شده‌اند.

 با وجود انتخاب عربستان به عنوان عضو شورای حقوق بشر در پایان سال 2016 میلادی، اما حکومت این کشور بازداشت‌های به زور، دستگیری و ظلم به مدافعان حقوق بشر را ادامه می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها