حمله شدیداللحن ترامپ به استراتژیست سابق کاخ سفید

حمله شدیداللحن ترامپ به استراتژیست سابق کاخ سفید
چهارشنبه 13 دی 1396 - 22:48

رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای شدیداللحن به استراتژیست سابق کاخ سفید که چندی پیش اخراج شده بود، حمله کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای شدیداللحن به انتقاد از «استیو بانون»، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید پرداخت است. 

او در این بیانیه گفته است: «استیو بانون، ارتباطی با ریاست‌جمهوری من ندارد. او بعد از اخراج، نه تنها کارش بلکه عقلش را هم از دست داد. استیو کارمند من بود و بعد از آنکه نامزدی من با شکست 17 کاندید تقریباً محرز شد، او برای من کار می‌کرد.»

ترامپ در این بیانیه اضافه کرده است: «استیو حالا که به حال خودش رها شده می‌فهمد که پیروز شدن آنقدرها آسان که من جلوه‌اش می‌دهم هم آسان نیست. استیو ارتباط اندکی با پیروزی تاریخی ما داشت که مردان و زنان فراموش‌شده این کشور آن را محقق کردند.»

وی در ادامه این بیانیه، «استیو بانون» را مقصر شکست نامزد جمهوری‌خواه حزب سنا در ایالت آلاباما در انتخابات میان‌دوره‌ای این مجلس دانسته است. او می‌گوید: «با وجود این، استیو کاملاً بابت از دست رفتن یک کرسی سنا در ایالات آلاباما که برای بیش از 30 سال در اختیار جمهوری‌خواهان بود، مقصر است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگر این بیانیه همچنین «استیو بانون» را به درز اخبار کاخ سفید به رسانه‌ها متهم کرده است. او نوشته است: «ترامپ وانمود می‌کند در حال جنگ با رسانه‌هایی است که آنها را حزب مخالف می‌خواند؛ او با وجود این، زمانش در کاخ سفید را صرف درز اخبار نادرست به رسانه‌ها می‌کرد تا خودش را مهم‌تر از آنچه هست جلوه بدهد. این تنها کاری است که آن را خوب انجام می‌دهد.»

ترامپ تصریح کرده است: «استیو به ندرت با من ملاقات رو در رو داشت و تنها وانمود می‌کرد روی من نفوذ دارد.»

پربیننده ترین خبرها