ترامپ: استيو بنن عقلش را از دست داده است

ترامپ: استيو بنن عقلش را از دست داده است
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 05:42

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی بی سابقه استیو بنن مشاور ارشد سابق کاخ سفید و یکی از نزدیکترین متحدان سیاسی سابق خود را به باد انتقاد گرفت و وی را دیوانه نامید.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اظهارات ترامپ واکنشی به سخنان تند و تیز بنن در کتاب جدیدی در رابطه با کاخ سفید در دوران ترامپ بود که بنن در آن، دیدار دونالد جونیور ترامپ پسر ارشد دونالد ترامپ با یک وکیل روس در جریان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 را خیانت آمیز و غیروطنپرستانه نامیده است.
ترامپ در بیانیه ای که حتی با وجود اخلاق خاص وی بازهم تند و تیز به شمار می رود در واکنش به بنن گفت استیو بنن هیچ ربطی به من یا ریاست جمهوری من ندارد. وقتی بنن اخراج شد نه تنها شغلش را از دست داد بلکه عقلش را هم از دست داد.
ترامپ گفت بنن که عامل پیوند وی با جناح راست افراطی ملی گرا بود و به ایجاد فضای مساعد رسانه ای برای ترامپ هم کمک کرد، تنها به خاطر منافع خودش در کنار وی قرار گرفت.
کتابی با عنوان آتش و خشم: در کاخ سفید ترامپ چه می گذرد؟ که به وسیله روزنامه نگاری به نام مایکل ولف نوشته شده است قرار است هفته آینده منتشر شود.
اما گاردین و نیویورک تایمز با انتشار بخش هایی از این کتاب به بلندپروازی های ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ پرداخته اند و به این نکته اشاره کرده اند که حتی خود ترامپ هم باور نداشت بتواند در برابر هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا پیروز شود.
بنن که در ماه اوت کاخ سفید را ترک کرد همچنین گفته است تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بر مسائل مرتبط با پولشوئی متمرکز خواهد بود.
تحقیقات مولر رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا به دنبال بررسی هرگونه ارتباط احتمالی ستاد تبلیغاتی ترامپ با روسیه به منظور کمک به پیروزی وی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها