تحلیل نیویورک تایمز؛

چرا اروپا ترامپ را در ناآرامی های ایران حمایت نکرد؟

چرا اروپا ترامپ را در ناآرامی های ایران حمایت نکرد؟
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 09:41

یک روزنامه آمریکایی نوشت، کشورهای اروپایی در برابر درخواست ترامپ برای اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه‌تر علیه ایران مقاومت می‌کنند.

العالم ـ آمریکا

روزنامه نیویورک‌ تایمزیک در تحلیلی نوشته کشورهای اروپایی با دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای صدور بیانیه‌های شدیداللحن علیه ایران به دنبال ناآرامی‌های اخیر  همراه نشده‌اند. 

به نوشته این نشریه آمریکایی، نگرانی‌های اروپایی‌ها این است که ترامپ ممکن است ناآرامی‌های اخیر را بهانه‌ای برای بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای قرار دهد که به موجب توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) رفع شده‌اند. 

آنها به علاوه می‌گویند حمایت‌های علنی ترامپ از این ناآرامی‌ها در ایران ممکن است به تضعیف جناح حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و تقویت جناح مخالفان او منجر شود. 

به گزارش فارس، نیویورک‌تایمز نوشته با آنکه دولت‌های کشورهای اروپایی از زمان تحولات جدید با صدور بیانیه‌هایی «خشونت‌ها» در ایران را محکوم کرده‌اند آنها از حمایت از «معترضان» یا سرزنش حکومت ایران همانند پیام‌های توئیتری ترامپ خودداری کرده‌اند. 

مطابق این گزارش، «مقام‌های اروپایی می‌گویند فعلاً در برابر تلاش‌های آمریکا برای صدور یک بیانیه مشترک انتقادی در سازمان ملل یا شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو مقاومت می‌کنند.»

پربیننده ترین خبرها