پژوهشگر و كارشناس سياسي سوري:

توطئه کنندگان علیه سوریه ناکام ماندند

توطئه کنندگان علیه سوریه ناکام ماندند
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 16:05

کارشناس سوري تاکيد کرد که گروه‌هاي مسلح با حمايت آمريکا، رژيم صهيونيستي، ترکيه، قطر و عربستان براي براندازي نظام حاکم سوريه تلاش مي‌کردند، اما تلاش آن‌ها ناکام ماند.

«حیان سلمان» روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت توطئه‌ای جهانی با همکاری برخی عوامل داخلی بر ضد سوریه وجود داشت، اما سوریه با پذیرفتن «طرح  کوفی عنان»، فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه، آن‌ها را که با هدایت و کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی و همراهی قطر، عربستان و ترکیه در تکاپو بودند در تنگنا قرار داد و غافلگیر کرد.

پژوهشگر و کار‌شناس سیاسی سوری، افزود: شمار ناظران در سوریه به بیش از ۲۰۰ تن رسیده است و اظهارات مثبتی از زبان» رابرت مود «رییس هیات ناظران و» احمد فوزی «سخنگوی کوفی عنان و حتی» نبیل العربی «دبیرکل اتحادیه عرب شنیده می‌شود.

سلمان خاطر نشان کرد باندهای جنایتکار در سوریه در تنگنا قرار گرفتند و ناچار شدند به ناظران بین المللی حمله کنند و به اقدامات خشونت بار روی آوردند تا برای جامعه جهانی این گونه وانمود کنند که سوریه عاری از امنیت است و زمینه دخالت بیگانگان در سوریه و ایجاد منطقه حائل در مرزهای این کشور یک ضرورت است.

وی در ادامه گفت: گروهک‌های مسلح از فرصت حضور ناظران برای ادامه جنایت‌های خود سوء استفاده می‌کنند. در این میان کشورهای حامی تروریست‌ها هیچ گونه تعهدی در خصوص قطع حمایت از آنان نداده‌اند.

این پژوهشگر سوری تاکید کرد دولت سوریه برای شرکت در گفت‌و‌گوی سیاسی فراخوان داد. انتخابات مجلس در این کشور برگزار شد و نسبت قابل توجهی از مخالفان نظام در انتخابات مجلس پیروز شدند و انتظار می‌رود بر اساس قانون اساسی جدید دولتی جدید تشکیل شود.

سلمان در پایان تصریح کرد اوضاع در سوریه، در مسیر درست قرار گرفته است و بروز نشانه‌های تغییر در افکار عمومی جهان درباره سوریه قابل تشخیص است. این موضوع نشان دهنده پیروزی محور مقاومت و شکل گیری تغییر در نقشه سیاسی جهان است.

۱۶/۰۵-۱۱: ۵۰

 

 

 





پربیننده ترین خبرها