انهدام دست‌کم ۷ هواپیمای روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه

انهدام دست‌کم ۷ هواپیمای روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 11:36

یک روزنامه روسی به نقل از منابع دیپلماتیک و نظامی ناشناس گزارش کرد که دست‌کم ۷ فروند هواپیمای جنگی روسیه در پی حمله خمپاره‌ای گروه‌های معارض سوری به پایگاه هوایی حمیمیم، منهدم شدند.

العالم ـ اروپا

روزنامه «کامرسانت» روسیه، روز گذشته خبر تایید نشده ای را منتشر و گزارش کرد که در حمله خمپاره‌ای معارضان مسلح سوری به پایگاه هوایی حمیمیم در 31 دسامبر گذشته، 7 فروند هواپیمای جنگی منهدم شدند.

این روزنامه به نقل از دو منبع دیپلماتیک و نظامی، نوشت، خساراتی، که به مهمات نظامی روسیه در جریان این حمله وارد شد، 4 خمپاره‌انداز «سوخوی- 24»، دو هواپیمای جنگی «سوخوی- 35 اس»، یک هواپیمای ترابری «ان- 72» و نیز مهمات نظامی دیگر را شامل می‌شود.

کامرسانت افزود، دست‌کم 10 نظامی نیز در جریان این حمله شورشیان به پایگاه هوایی روسیه کشته شدند. این روزنامه مشخص نکرده است که آیا نظامیان روسی نیز بین کشته‌شدگان بودند یا خیر.

تاکنون وزارت دفاع روسیه واکنشی به این گزارش رسانه‌ای نداده است.

به گزارش تسنیم، وزارت دفاع روسیه، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک بالگرد نظامی «می- 24»، در 31 دسامبر گذشته به دلیل نقص فنی در استان «حماه» سوریه ساقط شد و هر دو خلبان آن کشته شدند.

از سوی دیگر، تاکنون هیچ‌یک از گروهک‌های مسلح در سوریه در بازه زمانی بین 31 دسامبر و 3 ژانویه (یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری) درباره حمله به پایگاه حمیمیم سخنی نگفته‌اند.

گفتنی است که سامانه پدافندی «پانتسیر اس 1» روسیه، اواخر ماه گذشته میلادی دو راکت تروریست‌ها که از استان ادلب به سمت پایگاه هوایی حمیمیم» شلیک کردند، ساقط کرد.

پربیننده ترین خبرها