روسیه، آمریکا را از دخالت در امور داخلی ایران برحذر داشت

روسیه، آمریکا را از دخالت در امور داخلی ایران برحذر داشت
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 15:21

معاون وزیر خارجه روسیه از ایالات متحده خواست تا از دخالت در امور داخلی ایران خودداری کند.

العالم ـ اروپا

به گزارش رویترز، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با هشدار به کشورهای دیگر درباره عدم دخالت در امور سیاسی ایران، گفت: روسیه از ایالات متحده می‌خواهد تا از دخالت در امور داخلی ایران خودداری کند.

ترامپ از زمان آغاز برخی ناآرامی‌ها در شهرهای ایران، هر روز دست‌کم یک بیانیه در حمایت از آشوب‌ها و اغتشاشات صادر کرد. او روز دوشنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر ملت ایران را «گرسنه» توصیف کرد.

به گزارش تسنیم، هیجان‌زدگی فعلی ترامپ برای حمایت از «مردم و شهروندان ایران» در حالی است که او چندی پیش، بعد از زلزله کرمانشاه به درخواست‌ها برای تسلیت به خانواده‌های قربانیان و حادثه‌دیدگان توجهی نشان نداد و از انتشار پیام در توئیتر در این باره خودداری کرد.

اقدامات ضدبشردوستانه ترامپ در آن حادثه به همین جا ختم نشد و  خزانه‌داری دولت او چندی بعد با انتشار بیانیه‌ای خواستار رعایت تحریم‌ها در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ایرانی شد.

رسانه‌ها مدتی بعد گزارش دادند تفاسیر سخت‌گیرانه از این بیانیه باعث شده فیس‌بوک و برخی سایت‌های خیریه صدها هزار دلار کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده در خارج از ایران برای کمک به حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه را مسدود کنند.

پربیننده ترین خبرها