واکنش الوفاق به بازداشت نایب رئیس مجلس علمای شیعیان بحرین

واکنش الوفاق به بازداشت نایب رئیس مجلس علمای شیعیان بحرین
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 16:45

جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که بازداشت نایب رئیس مجلس علمای شیعیان بحرین، میزان دشمنی حکومت آل خلیفه با آزادی‌های دینی و نظر مخالف آن را نشان می‌دهد.

العالم ـ بحرین

به گزارش المنار، رژیم آل خلیفه دو روز قبل شیخ محمود العالی نائب رئیس مجلس علمای شیعیان بحرین را به اتهام همبستگی با آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنونی انقلاب این کشور بازداشت کرد.

جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به بازداشت این روحانی بحرینی اعلام کرد: بازداشت یک شخصیت دینی بزرگ و برجسته میزان دشمنی رژیم آل خلیفه با آزادی‌های دینی و نظر مخالف را نشان می‌دهد.

الوفاق تاکید کرد که بازداشت شیخ محمود العالی نشان دهنده کارنامه سیاه رژیم آل خلیفه در هدف قرار دادن وحشیانه آزادی‌های دینی است و این بازداشت در ادامه بازداشت ده‌ها تن از روحانیون و محاکمه و سلب تابعیت و شکنجه آن‌ها صورت گرفته است.

الوفاق همچنین تاکید کرد که بازداشت شیخ محمود العالی بخشی از پروژه برنامه‌ریزی شده رژیم آل خلیفه برای توهین و تحقیر رسمی و شبه رسمی مذهب تشیع و شیعیان در بحرین است.

این جمعیت بر ضروت آزادی علامه شیخ محمود العای و سایر علمایی که بازداشت شده‌اند و توقف هدف قرار دادن علما را خواستار شد.

به گزارش تسنیم، رژیم آل خلیفه روز سی و یکم اردیبهشت ماه گذشته آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین را به یک سال حبس محکوم و مصادره اموال به‌میزان 3 میلیون دینار و به پرداخت هزار دینار غرامت محکوم کرد.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه 2 خرداد به منطقه الدراز و منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین یورش برده ضمن به شهادت رساندن 6 تن، ده‌ها نفر را دستگیر کردند و از آن روز تاکنون شیخ عیسی قاسم در اقامت اجباری به‌سر می‌برد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 89 ه.ش.) شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

پربیننده ترین خبرها