ماکرون: تغییر در ایران باید از داخل باشد نه از خارج / با نمایندگان «بشار اسد» گفت‌وگو کرد

ماکرون: تغییر در ایران باید از داخل باشد نه از خارج / با نمایندگان «بشار اسد» گفت‌وگو کرد
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 21:04

رئیس‌جمهور فرانسه مدعی است که آشوب تخریب‌گران در ایران، به دلیل نبود آزادی بیان به راه افتاده ولی بهرحال، تغییر در ساختار قدرت در ایران، باید از درون همین جامعه نشأت بگیرد و نه از خارج.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز در دیدار سال نو با دیپلمات‌های خارجی مقیم پاریس، در خصوص مسائل مختلف از جمله ناآرامی‌های اخیر برخی شهرهای ایران سخن گفت.

آنطور که دفتر رئیس‌جمهور فرانسه خبر داده، ماکرون چند روز پیش و در روزهایی که اغتشاشات نفس‌های آخر خود را می‌کشید، در تماس تلفنی با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود، از «کشته شدن تعدادی از شهروندان ایرانی ابراز نگرانی کرد و دولت ایران به خویشتنداری فراخواند.»

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهور فرانسه امروز در پاریس باز هم به ناآرامی‌های اخیر ایران پرداخته و گفته: «ایران امروز درگیر بحران است. این بحران ناشی از (نقض حق) آزادی بیان مردم ایران است.»

ماکرون در ادامه پا را فراتر از حد خود گذاشته و با دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان، گفته: «نقش ما در این بحران این است که مراقب، مطالبه‌گر و دقیق باشیم تا از احقاق حقوق معترضین، مطمئن شویم.»

ماکرون یکی از راه‌های غرب برای پایبند نگاه داشتن نظام ایران به تبعیت از تعریف غربی‌ها از حقوق بشر را «ادامه گفت‌وگوهای فرهنگی، آموزشی و تجاری» با تهران دانست.

رئیس‌جمهور فرانسه در بخشی از این مصاحبه گفته است: باید با نمایندگان «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه گفت‌وگو کرد و همه مخالفان سوری در مذاکرات شرکت کنند.

پربیننده ترین خبرها