‏اعتراض سفارت ایران به فضاسازی رسانه‌های فارسی‌زبان در انگلیس

‏اعتراض سفارت ایران به فضاسازی رسانه‌های فارسی‌زبان در انگلیس
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 21:16

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در نامه‌ای به نهاد عالی نظارت بر رسانه‌ها و شبکه‌های صوتی و تصویری انگلیس (آفکام) از فضاسازی خبری رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در این کشور، در جریان اغتشاشات اخیر در ایران اعتراض کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

یک منبع آگاه در سفارت کشورمان روز پنجشنبه به ایرنا در لندن گفت، در این نامه با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌های خبری فارسی‌زبان مستقر در انگلیس با نقض صریح قوانین داخلی این کشور و قوانین بین‌المللی، تلاش بسیاری را در روزهای اخیر برای ترغیب معترضان در ایران به شورش و درگیری مسلحانه به عمل‌آورده‌اند، درخواست شده تا برای توقف خبرسازی ناسالم این شبکه‌ها باهدف صیانت از اطلاع‌رسانی حرفه‌ای اقدامات لازم را انجام دهند. 
«حمید بعیدی نژاد» سفیر کشورمان در لندن نیز روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توییتر خود نوشته بود: این روزها همه از ابعاد منفی تظاهرات خیابانی ایران گفتند اما این وجه مهم مثبت این تحول مورد غفلت واقع شد که عموم مردم با عدم‌حمایت از این جریان خشونت‌آمیز ثابت کردند که باوجود مطالبات اقتصادی و اجتماعی زیادی که دارند مایل نیستند این مطالبات را از روش‌های خشونت‌آمیز پیگیری کنند.
مردم کشورمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (13 و 14 دی‌ماه جاری) در محکومیت ناآرامی‌های اخیر و دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران و همچنین دفاع از اقتدار و امنیت کشور راهپیمایی کردند.

پربیننده ترین خبرها