لیبرمن: طرح‌های ساخت‌وساز در شهرک‌های کرانه‌باختری چهارشنبه آینده اعلام می‌شود

لیبرمن: طرح‌های ساخت‌وساز در شهرک‌های کرانه‌باختری چهارشنبه آینده اعلام می‌شود
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 23:08

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طرح‌های جدید ساخت و ساز در شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری چهارشنبه آینده اعلام می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد طرحهای جدیدی برای ساخت و ساز در شهرک های صهیونیست نشین بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن تهیه شده است که چهارشنبه آینده ارائه خواهد شد.

شمار خانه هایی که قرار است در طرحهای جدید در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن ساخته شود، مشخص نشده است.

سازمان "اکنون صلح" که با توسعه شهرکهای صهیونیست نشین در مناطق اشغالی فلسطین مخالف است اعلام کرد شورای عالی برنامه ریزی شهرکهای صهیونیست نشین هر سال چند بار به منظور بررسی و تصویب طرحهای توسعه این شهرکها تشکیل جلسه می دهد.

سخنگوی این سازمان اعلام کرد شش هزار و هفتصد و چهل و دو طرح ساخت و ساز واحدهای مسکونی در شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری سال گذشته توسط این شورا تصویب شد. از سال 2013 این بالاترین تعداد طرحی است که توسط شورای یادشده تصویب شده است. در سال 2016 در مجموع ساخت 2629 واحد مسکونی در این شهرکها تصویب شد.

به رغم مخالفتهای جامعه جهانی روند ساخت و ساز شهرکهای صهیونیست نشین توسط اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین در سال گذشته میلادی تسریع شد این در حالی است که شمار شهرک های صهیونیست نشین در این مناطق از سال 1995 تا کنون بیش از دو برابر افزایش یافته و طبق برآوردهای صورت گرفته در حال حاضر بین ششصد تا هفتصد و پنجاه هزار صهیونیست در این شهرکها زندگی می کنند.

پربیننده ترین خبرها