عذرخواهی فرمانده ارتش ساحل عاج از مردم

عذرخواهی فرمانده ارتش ساحل عاج از مردم
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 23:16

فرمانده ارتش ساحل عاج از مردم به علت شورش ارتشیان عذرخواهی کرد.

العالم - آفریقا

ژنرال " سِکو توره" فرمانده ارتش ساحل عاج امروز پنجشنبه از مردم به علت شورش ارتشیان در ماه های ژانویه و مه 2017 عذرخواهی کرد و قول داد که ارتش را بازسازی خواهد کرد.

توره به مناسبت سال نو میلادی اعلام کرد : ارتش در سال 2018 به وظایف خود عمل خواهد کرد .

ژنرال توره گفت : سال 2017 با شورش ها همراه بود و باعث شد که در ساختار ارتش بازنگری هایی بشود و این سؤال را ایجاد کرد که میزان وفاداری به کشور چقدر است.

ژنرال توره افزود : حدود 230 نیروی ارتشی در سال 2017 اخراج شدند.

فرمانده ارتش ساحل عاج در پیامی تلویزیونی با اعلام اینکه ارتش را به نیروئی مردمی تبدیل خواهد کرد ، افزود : هدف ما هم اکنون بهبود وضعیت مالی نیروهای مسلح ، بازگرداندن نظم و مقررات به این نیروها و به روز کردن ارتش و تبدیل آن به ارتشی مردمی است.

ژنرال توره گفت : ما در ابتدای سال 2017 با مشکلات بزرگی خصوصاً شورش نیروهای ارتش مواجه شدیم مشکلاتی که در آستانۀ بر باد دادن همۀ تلاش های طاقت فرسای ما از سال 2011 برای برقراری صلح و امنیت در کشور بود.

شورشیان قدیمی که به ارتش پیوسته بودند ، ماه های ژانویه و مه 2017 برای برخورداری از مزایای مالی که دولت وعده داده بود ، دست به نافرمانی زدند و هر یک از آنها توانست 12 میلیون فرانک (18 هزار یورو) دریافت کند.

حدود 6 هزار شورشی قدیمی هم که ارتش آنها را اخراج کرده بود ، خواستار برخورداری از مزایای مالی شدند ولی از این مزایا برخوردار نشدند و 4 نفر از آنها در درگیری با نیروهای امنیتی در ماه مه 2017 کشته شدند.

شورشیان از سال 2002 تا سال 2011 با دولت مرکزی می جنگیدند و شمال ساحل عاج در دست شورشیان و جنوب این کشور در دست دولت بود.

سکو توره

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها