وزیر دفاع آمریکا هم از عوامل آشوب‌های اخیر در ایران حمایت کرد

وزیر دفاع آمریکا هم از عوامل آشوب‌های اخیر در ایران حمایت کرد
جمعه 15 دی 1396 - 00:35

وزیر دفاع آمریکا در ادامه موضع‌گیری‌های اخیر مقام‌های کشورش در حمایت از آشوب‌های اخیر در ایران، اظهارنظر کرد.

العالم-آمریکا

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا هم روز پنجشنبه درباره آشوب‌های اخیر در ایران صحبت کرد.

وی گفت: «ما، مردم آمریکا، مشکلی با مردم ایران نداریم. مشکل بزرگ ما با حکومت مستبد ایران است. اینطور به نظر می‌رسد که شمار زیادی از مردم ایران هم هستند که همین مشکل را دارند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مقام‌های دولت او از زمان آغاز ناآرامی‌های پراکنده در برخی شهرهای ایران به تکرار درباره آن موضع‌گیری و اظهارنظر کرده‌ و حمایت خود را از «مردم ایران» اعلام کرده‌اند.

تأکید ترامپ و مقام‌های دولت او بر ایستادن در کنار ملت ایران در حالی است که او از زمان ورود به کاخ سفید، ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی خود قرار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنان سه ماه پیش خود در یک سخنرانی توهین‌آمیز از مردم ایران به عنوان «ملت تروریست» یاد کرد. همچنین استفاده او از واژه مجعول «خلیج عربی» در آن سخنرانی خشم مردم ایران را به همراه داشت.

ترامپ همچنین از زمان ورود به کاخ سفید با صدور یک دستور اجرایی شهروندان ایران و چند کشور دیگر را از ورود به خاک آمریکا منع کرده است.

مقام‌های کاخ سفید همچنین در روزهای گذشته ایران را به اعمال تحریم‌های جدید به بهانه «سرکوب» آشوب‌های اخیر تهدید کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها