اردوغان: دخالت آمریکا و اسرائیل در امور ایران و پاکستان غیرقابل قبول است

اردوغان: دخالت آمریکا و اسرائیل در امور ایران و پاکستان غیرقابل قبول است
جمعه 15 دی 1396 - 12:24

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی آشکارا در امور داخلی ایران و پاکستان دخالت می‌کنند، تاکید کرد چنین مسئله‌ای غیرقابل قبول است.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد دخالت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در امور داخلی ایران، پاکستان و دیگر کشورها، غیرقابل قبول است.

اردوغان طی نشست خبری پیش از سفر به فرانسه برای دیدار با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود، گفت در این سفر درباره مسائل مختلفی از جمله مناقشات فلسطین، قدس و وضعیت میدانی سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی درباره محکومیت یک بانکدار پیشین ترکیه‌ای به جرم ادعایی دور زدن تحریم‌های ایران در آمریکا، تاکید کرد واشنگتن باید موعظه کردن جهان درباره عدالت را متوقف کرده و تصوراتش از عدالت را تغییر دهد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین افزود محکومیت این بانکدار مملو از تناقض و همراه با نقشه‌هایی از سوی آمریکاست که هیچ ربطی به بانک خلق (هالک‌بانک) ندارد.

«مهمت هاکان آتیلا» معاون پیشین بانک خلق ترکیه (هالک‌بانک) شامگاه چهارشنبه در دادگاه فدرال نیویورک در 5 اتهام مربوط به دور زدن تحریم‌های ایران، مجرم شناخته شده و محکوم گردید.

پربیننده ترین خبرها