ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان در فهرست «کشورهای مورد نگرانی خاص» آمریکا

ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان در فهرست «کشورهای مورد نگرانی خاص» آمریکا
جمعه 15 دی 1396 - 12:40

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان را در فهرست کشور های مورد نگرانی خاص قرار داد.

العالم - آمریکا - آسیا

وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان را به فهرست 10 کشور مورد نگرانی خاص واشنگتن وارد کرد.

«هدر ناویرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی گفت: در بسیاری از نقاط جهان مردم همچنان به خاطر استفاده از حق آزادی های دینی و اعتقادی آزار و اذیت، سرکوب و زندانی می شوند.

وی افزود: طبق قانون بین المللی آزادی های مذهبی از سال 1998 میلادی وزارت امور خارجه آمریکا هر سال دولت های را که در نقض سیستماتیک، مداوم و فجیعی آزادی مذهب دست دارند در فهرست کشورهای نگرانی خاص اعلام می‌شوند.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: امروزه کشورهای برمه، چین، اریتره، کره شمالی، سودان، عربستان سعودی، ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان در فهرست کشورهای مورد نگرانی خاص قرار دارند.

به گفته این مقام آمریکایی، پاکستان نیز به خاطر نقض جدی آزادی های اعتقادی وارد فهرست ویژه وزارت امور خارجه این کشور شده است.

وزارت خارجه آمریکا سالانه بر اساس گزارش کمیسیون بین المللی آزادی های مذهبی (USCIRF) فهرست کشورهای مورد نگرانی خاص را تهیه و منتشر می کند.

گزارش وزارت خارجه آمریکا در حالی است که آزادی مذهبی و اعتقادی با معیارهای آنها در نظر گرفته می شود و هر کشور مستقلی که بخواهد بر اساس آموزه های دینی خود رفتار کند مخالف با رفتارهای آنها می باشد.

استانداردهای دوگانه کشورهای غربی به خصوص آمریکا در این زمینه به کرار در برابر دیگر کشورها دیده شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها