پنجمین جمعه خشم پس از تصمیم ترامپ علیه قدس در غزه برگزار شد

پنجمین جمعه خشم پس از تصمیم ترامپ علیه قدس در غزه برگزار شد
جمعه 15 دی 1396 - 15:15

امروز جمعه 15 دی ماه پنجمین جمعه خشم پس از تصمیم ترامپ علیه قدس در غزه برگزار شد.

العالم - فلسطین اشغالی

راهپیمایی‌ها و تظاهراتی امروز (جمعه 15 دی ماه) در اراضی فلسطین در پنجمین جمعه خشم به منظور محکوم کردن تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درخصوص قدس برگزار شد.

تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر انتقال سفارت خود به بیت المقدس و به رسمیت شناختن این منطقه به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با انتقادهای زیادی همراه بوده و نا آرامی های زیادی را در مناطق فلسطینی ایجاد کرده است.

پیش از این در تظاهرات مردم فلسطین در چهار جمعه خشم برگزار شده پس از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی، 16 فلسطینی توسط نظامیان غاصب شهید و بیش از 3 هزار 300 نفر زخمی شدند.

تصمیم خودسرانه و ناقض قوانین بین المللی ترامپ با رای قاطع کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل رد شد، اما رژیم صهیونیستی با زندانی و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین نسبت به حق قانونی آنها واکنش نشان می دهد.

رژیم صهیونیستی در سال 1967 شرق بیت المقدس را در یک جنگ 6 روزه تسخیر کرده و تمام این منطقه را به عنوان پایتخت خود به رسمیت شناخته است. البته این تصمیم اسرائیل از طرف جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشد. نخست وزیر رژِیم صهیونیستی از کشورهای اروپایی خواسته است که در مسئله بیت المقدس مشابه دونالد ترامپ رفتار کنند.

پربیننده ترین خبرها