رئیس مجلس کویت خواستار شد

شورای همکاری ؛ احترام به آزادی قبل از اتحادیه

شورای همکاری ؛ احترام به آزادی قبل از اتحادیه
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1391 - 12:14

رييس مجلس كويت خواستار تحقق دموكراسي در حكومت هاي پادشاهي خليج فارس قبل از تبديل اين شورا به اتحاديه شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، احمد السعدون رييس مجلس كويت روز پنجشنبه گفت كه حكومت هاي پادشاهي عضو شوراي همكاري خليج فارس، قبل از تبديل اين شورا به اتحاديه،بايد به حقوق بشر و آزادي بيان احترام بگذارند و امكان مشاركت مردمي را فراهم كنند.
 
السعدون در صفحه خود در شبكه اجتماعي "تويتر" اعلام كرد كه اعضاي شوراي همكاري خليج (فارس) با توجه به تغييرات سريع منطقه اي و بين المللي، راهي جز ارتقاي سطح مناسبات خود و تبديل اين شورا به اتحاديه ندارند تا قادر به مقابله با چالش هاي احتمالي پيش روي منافع، امنيت و حتي موجوديت خود باشند.

وي افزود: ولي اين مساله اتفاق نمي افتد مگر در سايه حكومت هايي كه در قبال مردم پاسخگو باشند، به حقوق بشر، آزادي بيان و مشاركت مردم در روند تصميم گيري احترام بگذارند.

رييس مجلس كويت ابراز اميدواري كرد كه اين مساله به زودي در همه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس محقق شود تا پس از آن اين شورا به اتحاديه تبديل شود.

اين اظهارات پس از آن ايراد شد كه كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس آمادگي خود را براي اتحاد اعلام كردند ، اتحادي كه عربستان در مرحله كنوني در صدد تحقق آن با بحرين است.

از شش عضو شوراي همكاري خليج فارس، تنها بحرين و كويت داراي مجلس بوده كه گفته مي شود اعضاي آن منتخب هستند و عربستان، امارات عربي متحده، عمان و قطر، مجالسي انتصابي دارند.

سران كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس در نشست مشورتي خود شامگاه دوشنبه در رياض نتوانستند در اين زمينه به توافق دست يابند.

اين در حالي است كه مشاور پادشاه بحرين در امور رسانه، پيش بيني كرده است سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس براي امضاي منشور اتحاد، نشستي فوق العاده قبل از پايان سال 2012 در رياض برگزار كنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها