پاکستان: همراهی ما با آمریکا در جنگ جعلی با تروریسم اشتباه بود

پاکستان: همراهی ما با آمریکا در جنگ جعلی با تروریسم اشتباه بود
شنبه 16 دی 1396 - 10:43

وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر اشتباه پاکستان در همراهی با آمریکا در جنگ جعلی با تروریسم خاطرنشان کرد، هرگاه مشکلی پیش آمد، کاخ سفید ما را فریب داد.

العالم ـ آسیا

به‌گزارش اکسپرس نیوز، «خواجه آصف» وزیر امور خارجه پاکستان با انتقاد صریح از سیاست‌های کاخ سفید، اتهام‌های اخیر ترامپ به کشورش را نشانه نیات سو آمریکا دانست.

آصف تصریح کرد: تنش‌ها میان پاکستان و آمریکا بالا گرفته و سران واشنگتن با قرار دادن نام کشور ما در فهرست سیاه اینک می‌توانند از تمام سلاح‌های خود علیه پاکستان استفاده کنند.

وی مدعی شد: در مشکلات ایجاد شده میان پاکستان و آمریکا هند نقش آفرینی کرده و دولت‌مردان دهلی نو آماده انجام هرگونه دسیسه‌ای علیه پاکستان هستند.

وزیر دفاع سابق پاکستان افزود: همراهی ما با آمریکا در جنگ جعلی با تروریسم کاملا غلط بود و در اصل ما داشتیم برای آمریکا می‌جنگیدیم نه این‌که جهاد در راه خدا باشد.

وی افزود: پاکستان اینک سپر شکست آمریکا در جنگ با تروریسم شده است، زیرا هیچ درخواستی از سوی آنان نبوده که ما انجام نداده باشیم، ولی بازهم هنگامی که سختی و مشکلی پیش می‌آید آمریکا اقدام به فریب ما می‌کند.

خواجه آصف بیان کرد: کاخ سفید می‌خواهد خود را در دنیا بی‌گناه جلوه داده و پاکستان را مقصر شکست خود در جنگ افغانستان بداند.

عضو ارشد حزب نواز با بی‌اهمیت دانستن تهدیدهای آمریکا گفت: بسیاری از کشورهایی که مورد تهدید کاخ سفید قرار گرفتند اینک بدون هیچ مشکلی در حال پیشرفت هستند.

وی اضافه کرد: سیاست آمریکا در قبال افغانستان دائما تغییر می‌کند و اینک آنها با افزایش نظامیان خود، قصد ماندن در افغانستان را دارند.

به گزارش تسنیم، روابط میان آمریکا و پاکستان طی ماه‌های اخیر به شدت دچار تنش شده و کاخ سفید قصد دارد پاکستان را مقصر شکست خود در جنگ افغانستان بداند.

پربیننده ترین خبرها