آرامش به بازار سکه بازگشت

آرامش به بازار سکه بازگشت
شنبه 16 دی 1396 - 16:24

قیمت دلار و سکه که هفته قبل رکورد بالایی را زده بود، بعد از بازگشت آرامش به کشور، وارد سیر نزولی شده و طبق گفته فعالان این بازار قیمت طلا و سکه بازهم ارزان می شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

در پی اغتشاش های اخیر، بازار طلا و سکه در هفته گذشته دستخوش نوسانات شدیدی بود که براساس آن، قیمت سکه در بازار تا یک میلیون و 560 هزار تومان هم بالا رفت ولی از آخرین روز هفته گذشته با افزایش تزریق ارز به بازار و کاهش قیمت دلار، سیر قیمت ها در بازار طلا و سکه نیز نزولی شده است.

نزولی شدن مدار قیمت ها در بازار طلا و سکه موجب شد تا سالن حراج بانک کارگشایی نیز امروز با استقبال سرد خریداران همراه شود چراکه طبق گفته مسعود سلیمانی امروز سالن حراج نسبتاً خالی است و ازدحام جمعیت مثل قبل نیست.

رئیس بانک کارگشایی به تسنیم گفت که در حراج امروز این بانک،‌تمایل به خرید سکه بین حاضرین وجود ندارد؛ ولی البته این را هم اضافه کرد که در حراج امروز نیز دلال های سکه وجود دارند ولی دلال ها هم مانند قبل روی دست هم نمی آیند و قیمت را بالا نمی برند.

وی با تأکید براینکه آرامش به بازار سکه بازگشته است، تصریح کرد: در حراج امروز مانند جلسات قبل، تلاطم نیست و خریدها با آرامش بیشتری انجام می شود.

بانک مرکزی امروز قیمت پایه سکه تمام بهار آزادی را یک میلیون و 253 هزار تومان اعلام کرده بود که با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده این سکه،‌با قیمت یک میلیون و 365 هزار و 780 تومان به حراج گذاشته شد. ضمن آنکه قیمت پایه نیم سکه نیز از سوی بانک مرکزی 626 هزار و 500 تومان اعلام شد که با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده این سکه با قیمت 682 هزار و 885 تومان به حراج گذاشته شد.

گفتنی است، سکه تمام بهار آزادی در حراج بانک کارگشایی با قیمت یک میلیون و 460 هزار تومان و نیم سکه با قیمت 705 هزار تومان به فروش رفته است.

نگاهی به قیمت های فروش سکه در حراج بانک، با بازار آزاد نشان میدهد که امروز اختلاف قیمت فاحشی بین سکه حراجی و بازار وجود ندارد. چراکه در بازار آزاد نیز هم اکنون سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 466 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت یک میلیون و 441 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی با قیمت 728 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 425 هزار و سکه گرمی با قیمت 279 هزار تومان فروخته می شود.

ضمن آنکه هم اکنون صرافی ها دلار را با قیمت 4315 تومان،‌یوور را با قیمت 5265 تومان، پوند انگلیس را با قیمت  5909 تومان و درهم امارات را با قیمت 1188 تومان به متقاضیان می فروشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها