ابراز تمایل ترامپ برای گفت‌و‌گو با رهبر کره شمالی

ابراز تمایل ترامپ برای گفت‌و‌گو با رهبر کره شمالی
يکشنبه 17 دی 1396 - 06:23

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه مایل به گفت‌و‌گو با رهبر کره شمالی است، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات دو کره از مساله المپیک زمستانی 2018 فراتر رود.

العالم-آمریکا

در حالی که کره شمالی به تازگی پیشنهاد مذاکره از سوی سئول را پذیرفته، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات از مساله المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی فراتر رود.

کره جنوبی پیشنهاد کرده بود که برای شرکت وزرشکاران همسایه شمالی اش در بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ، دو کشور به پای میز مذاکره بیایند.

ترامپ همچنین در پاسخ به خبرنگاری که از وی پرسید آیا مایل به گفت و گوی مستقیم با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی است، گفت: قطعا، این کار را می کنم.

وی اما تاکید کرد که چنین امری بدون پیش شرط امکان پذیر نیست. این در حالی است که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که واشنگتن بدون پیش شرط حاضر به مذاکره با کره شمالی است.

رئیس جمهوری آمریکا که تاکنون موضع سختی در مقابل پیونگ یانگ اتخاذ و بارها کره شمالی را به حمله تهدید کرده، آغاز مذاکرات دو کره را متاثر از مواضع خود دانست.

هفته گذشته کیم جونگ اون واشنگتن را تهدید کرد که 'یک دکمه بمب هسته ای' همیشه روی میز او هست که با واکنش ترامپ روبه رو شد؛ وی گفت که دکمه بزرگتری روی میز خود دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها