مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته؛

شرور مسلح و متواری به دام افتاد

شرور مسلح و متواری به دام افتاد
يکشنبه 17 دی 1396 - 08:59

پلیس در مهم ترین حواث 24 ساعت گذشته از دستگیری شرور متواری خبر داد و اعلام کرد قاچاق اسلحه و مهمات و سرقت مسلحانه از جمله مهمترین اقدامات ضد امنیتی این شرور بوده است.

العالم ـ ایران 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه این شرور در شهرستان خرامه به هلاکت رسید، افزود: مأموران فرماندهی انتظامی استان فارس با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه و محل تردد یک شرور مسلح و متواری را شناسایی و موضوع دستگیری وی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: پس از انجام هماهنگی قضائی، مأموران به مخفیگاه این فرد در اطراف کوه های شهرستان خرامه اعزام شدند و فرد شرور را مورد محاصره قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مأموران به منظور تسلیم شدن این فرد هشدارهای لازم را دادند، تصریح کرد: فرد شرور بدون توجه به هشدار مأموران اقدام به تیر اندازی به سمت آنان و ایجاد درگیری مسلحانه کرد.
سردار گودرزی افزود: پس از مدتی درگیری، در نهایت این فرد شرور به ضرب گلوله مأموران به هلاکت رسیده و دو قبضه اسلحه جنگی به همراه فشنگ های مربوطه که با استفاده از آنها به سمت مأموران تیر اندازی می کرد، از وی کشف شد.
وی با اشاره به شرارت ها و سوابق این فرد شرور، گفت: سرقت مسلحانه طلافروشی در شهرستان خرامه همراه با تیر اندازی به سمت مردم، حمل و نگهداری سلاح، ایراد ضرب و جرح عمدی، تیر اندازی به سمت مأموران نیروی انتظامی، قاچاق اسلحه و مهمات و سرقت مسلحانه از جمله مهمترین اقدامات ضد امنیتی این شرور بوده است.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: به هلاکت رسیدن این شرور مسلح، موجی از شادی و اظهار رضایت مردم نسبت به عملکرد نیروی انتظامی و همچنین تقدیر و تشکر ویژه امام جمعه شهرستان در خطبه های روز گذشته نماز جمعه شهرستان خرامه از اقدامات سبز پوشان عرصه نظم و امنیت را در پی داشته است.
انهدام یک باند و کشف 64 فقره سرقت
سرهنگ محمدرضا امیری رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه نیز از کشف 64 فقره سرقت با انهدام یک باند حرفه ای خبر داد.
وی گفت: کارآگاهان در روزهای گذشته به واسطه اقدامات اطلاعاتی از فعالیت باند 3 نفره سرقت قطعات خودرو با خبر شدند و دستگیری اعضای این باند را در دستور کار قرار دادند.
امیری افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی سرکرده باند را شناسایی و آن را در حال فروش یک دستگاه خودرو سرقتی دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه 2 همدست دیگر متهم نیز در عملیات های جداگانه دستگیر شدند، گفت: متهمان در بازجویی های فنی به 51 فقره سرقت قطعات خودرو و 13 فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.
سرهنگ امیری با بیان اینکه مالخر اموال مسروقه این باند نیز دستگیر شده است، یادآور شد: با راهنمایی متهمان محل های سرقت بازسازی و مال باحتگان شناسایی شدند.
وی ادامه داد: متهمان به دستگاه قضائی معرفی و سپس با قرار مناسب روانه زندان شدند.
کشف 30هزار لیتر سوخت قاچاق
سردار 'کامرانی صالح' فرمانده انتظامی استان همدان از کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی با استقرار در محور های مواصلاتی استان حین گشت زنی و کنترل خودروها در محور صالح آباد به روستای حسن قشلاق به یک خودروی کامیون تانکردار که از غرب کشور به مقصد قزوین در حال تردد بود مشکوک شدند.
سردار کامرانی صالح ادامه داد: در بررسی ها مشخص شد تانکر مذکور حامل 30 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید به ارزش 550 میلیون ریال بود که سریعا خودروی مذکور توسط کارکنان پلیس آگاهی توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: کامیون به همراه راننده و سرنشین به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقال و برای متهمان پرونده قضائی تشکیل شد.
واژگونی پژو 405، یک کشته و 3 مجروح
سرهنگ عباس فرمانی رئیس پلیس راه استان آذربایجان غربی از کشته و مجروح شدن 4 نفر بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پژو 405 در محور 'چایپاره - چالدران' خبر داد.
وی افزود: برابر اعلام فوریت های پلیسی 110 مبنی بر واژگونی یک دستگاه سواری پژو 405 در محور ' چایپاره - چالدران'، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه گروه های امدادی در محل حادثه حاضر شدند.
این مقام انتظامی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد بر اثر این واژگونی، 4 نفر از سرنشینان خودرو پژو 405 مصدوم و به کمک ماموران امدادی به بیمارستان منتقل که یکی از آنان به علت شدت جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان فوت شد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس راه، علت این حادثه را بی احتیاطی و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند.
کشف 100 کیلوگرم مواد مخدر در قزوین
سردار مهدی محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف 100 کیلوگرم تریاک در شهرستان بوئین زهرا خبر داد و گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام یک سری تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی از حمل و انتقال مقادیری مواد مخدر از یکی از استان جنوبی کشور به استان قزوین مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران با بررسی و اقدامات فنی پلیسی از زمان ورود موادمخدر توسط راننده یک دستگاه کامیون 'دانگ فنگ ' به استان قزوین آگاه و با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوئین زهرا نسبت به اجرای طرح ایست و بازرسی از محور ها و کنترل تردد خودرو ها پرداختند.
فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، حین کنترل خودرو های عبوری، خودرو مورد نظر را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه کامیون حامل موادمخدر را متوقف و راننده را دستگیر کردند.
سردار محمودی ابراز کرد: در بازرسی از کامیون، 16 بسته تریاک به وزن 100 کیلوگرم که به طرز ماهرانه ای در قسمت اتاق خودرو جاساز شده بود، کشف و راننده کامیون با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.
دستگیری سارقان حرفه ای با 20 فقره سرقت
سرهنگ حسنعلی فیروزخواه فرمانده انتظامی شهرستان کرج از دستگیری 2 سارق حرفه ای منزل با اعتراف به 20 فقره سرقت خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در یکی از مناطق کرج ،شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران به سرعت تحقیقات خود را در این منطقه آغاز کرده و به فردی که در حال پرسه زدن در یکی از خیابان های فرعی بود مشکوک شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: متهم به محض مشاهده خودرو گشت پلیس پا به فرار گذاشت که با سرعت عمل ماموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد.
وی ادامه داد: پس از بازرسی محل زندگی فرد دستگیر شده، یک عدد گاو صندوق با درب شکسته که داخل آن تعداد زیادی مدارک و اسناد مالکیت وجود داشت مشاهده و در بازجویی و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که وی از سارقان سابقه دار و حرفه ای منزل و گاو صندوق بوده که با همدست خود اقدام به سرقت می کند.
سرهنگ فیروزخواه اظهار داشت: با اعتراف متهم در یک اقدام غافلگیرانه همدست وی نیز دستگیر که در بازجویی های انجام شده به 20 فقره سرقت از منزل با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهمان برای ادامه بازجویی و تکمیل پرونده به پلیس آگاهی منتقل شدند و پرونده همچنان در حال بررسی است.
انحراف به چپ زانتیا 2 کشته و 5 مجروح برجای گذاشت
سرهنگ احمد احمدی رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه سواری زانتیا با یک دستگاه پراید و پژو 405، 2 تن کشته و 5 نفرمجروح شدند.
وی گفت: روز گذشته مأموران انتظامی از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور 'داراب - فسا' مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.
احمدی ادامه داد: با حضور ماموران در محل مشخص شد یک دستگاه سواری زانتیا با 2 سرنشین با یک دستگاه پراید با 3 سرنشین و یک دستگاه پژو 405 با 2 سرنشین برخورد کرده که منجر به فوت 2 تن از سرنشینان پراید و مجروحیت هر 5 نفر سرنشینان دیگر خودروها شده است.
رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع این سانحه رانندگی را بی احتیاطی از جانب راننده سواری زانتیا ناشی از انحراف به چپ اعلام کرده اند، از رانندگان خواست که از سرعت غیرمجاز پرهیز کنند و در صورتی که احساس خستگی و خواب آلودگی کردند، در مکان مناسب استراحت کنند.
کشف 23 هزار لیتر سوخت قاچاق
سردارمنوچهر امان اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف 23 هزار لیتر سوخت قاجاق از یک دستگاه کامیون خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی پس از کسب اخباری مبنی بر اینکه افرادی سودجو اقدام به انتقال مواد سوختی به شهرستان های مرزی می کنند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: در نهایت ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک دستگاه خودرو کامیون تانکردار را متوقف و 23 هزار لیتر نفت سفید از آن کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شده است، گفت: متهم دستگیر شده به دستگاه قضائی معرفی شد و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور دستگیری دیگر عوامل دخیل در پرونده همچنان ادامه دارد.
سردار امان اللهی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی محموله مکشوفه 170 میلیون ریال است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها