اعتراض حماس به دولت فیاض؛

نقض توافقنامه های قاهره و دوحه

نقض توافقنامه های قاهره و دوحه
جمعه 29 ارديبهشت 1391 - 11:06

يکي از رهبران جنبش حماس، اعلام تشکيل دوباره دولت "سلام فياض" در رام الله را برخلاف همه توافق هاي گذشته فلسطيني در قاهره و دوحه دانست.

"اسماعیل رضوان" روز جمعه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: در قاهره توافق شد که دولت وحدت ملی یا همان حکومت توافق ملی تشکیل شود؛ در دوحه نیز توافق شد که محمود عباس مأمور تشکیل دولت توافق ملی شود.

وی افزود: اعلام تشکیل دوباره دولت فیاض در رام الله برخلاف این توافق ها است، و موجب تشدید اختلافات داخلی فلسطینی است .. این درحالی است که فلسطین بیش از هر زمان دیگر به اتحاد ملی نیازمند است.

اسماعیل رضوان ادامه داد: فلسطینی ها برای مقابله با رژیم اشغالگر و یهودی سازی قدس، نیازمند اتحاد هستند.

این عضو ارشد جنبش حماس تأکید کرد: انعطاف بالای جنبش حماس در این توافق ها، برای تشکیل دولت وفاق ملی به ریاست محمود عباس جهت حل مشکلات گذشته، و آغاز مرحله ای جدید و بازیابی وحدت ملی بوده است.

رضوان ادامه داد: از وظایف دولت وحدت ملی انتقالی، آماده کردن زمینه برگزاری انتخابات است، ولی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان هیچ مشورتی با حماس برای تشکیل این دولت نکرده است.

رضوان افزود: هر دولتی باید برای کسب رأی اعتماد به مجلس قانونگذاری معرفی شود، تا بتوند کار خود را شروع کند؛ ولی دولت سلام فیاض به این مجلس معرفی نشده است، به همین دلیل این دولت غیرقانونی است.

AM - 17 - 19:27



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها