پرتاب لنگه کفش فلسطینی ها؛عقوبت تبانی اسقف یونانی قدس با صهیونیست ها+ تصویر سند تبانی

پرتاب لنگه کفش فلسطینی ها؛عقوبت تبانی اسقف یونانی قدس با صهیونیست ها+ تصویر سند تبانی
يکشنبه 17 دی 1396 - 15:15

صدها فلسطینی روز گذشته (شنبه) در اعتراض به دست داشتن اسقف یونانی در فروش زمین های فلسطین به صهیونیست ها به سوی خودروی حامل او در بیت لحم تخم مرغ، بطری و لنگه کفش پرتاب کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

به گزارش روز یکشنبه المیادین، اسناد منتشره از موافقت 'تئوفیلوس سوم' اسقف یونانی قدس شرقی با فروش زمین‌ها توسط اسلاف وی به اسرائیل به همراه دخالت آمریکا حکایت دارد و به همین خاطر فلسطینیان هنگام ورود این اسقف یونانی به کلیسای المهد در بیت لحم به سمت خودروی او تخم مرغ، بطری و لنگه کفش پرتاب کرده و او را خائن و مزدور اسرائیل خواندند.
الیف صباغ محقق فلسطینی در امور اوقاف ارتدوکسی برای المیادین اسنادی را فاش کرد که اخیرا از طریق سایت ویکی ‌لیکس به آنها دسترسی پیدا کرده که به مداخله آمریکا در امور اسقف یونانی در قدس اشاره دارد.
این فرد برخی اسناد ویکی ‌لیکس را منتشر کرده که در آنها دخالت سیاسی بین‌المللی به ویژه آمریکا در امور اسقف یونانی در قدس ثابت شده است.
یکی از این اسناد که از سوی دفتر وزارت خارجه آمریکا منتشر شده درباره دخالت این کشور در اسرائیل برای به رسمیت شناختن تئوفیلوس سوم است و ثابت می ‌کند که او در برابر قبول تعهداتی خطرناک از جمله تعهداتی در مورد قرارداد 'باب الخلیل' از سوی اسرائیل به رسمیت شناخته شد.
طبق این اسناد، تئوفیلوس سوم اسقف ارتدوکس یونانی به وابسته سیاسی آمریکا ۱۸ دسامبر ۲۰۰۷ گفته است'راوی ایتان' وزیراسرائیلی به او درقدس گفته که اسرائیل او را به رسمیت شناخته است و این اسقف همچنان منتظراسناد رسمی اسرائیل است.
اسقف تئوفیلوس گفته است به تمامی توافق های قبلی با اسرائیل احترام خواهد گذاشت و مساله املاک ارتدوکس یونانی در قدس شرقی که اسقف قبلی یعنی ارنیوس به اسرائیلی‌ها فروخته را قانونی تلقی خواهد کرد.
طبق این سند او به وابسته سیاسی آمریکا می‌گوید با به رسمیت شناخته شدنش ازسوی اسرائیل کلیسای ارتدوکس‌های یونانی می‌تواند با اسرائیل درمورد برخی مسایل همکاری کند.
همچنین سند دیگری که ۲۰ مارس (29 اسفند)۲۰۱۴ از سوی دفتر معاون مدیر وزارت امور دینی یونان برای وابسته سیاسی آمریکا ارسال شده، شامل یادداشت تفاهمی میان آمریکا و یونان برای توافق محرمانه با واتیکان و اسقف یونانی در قدس و اتحادیه اروپا درباره وضعیت شهر قدس و اماکن مقدس موجود در آن در قالب راه‌ حل نهایی است.


این درحالی است عصر روز گذشته (شنبه) صدها فلسطینی‌ به قراردادهای مشکوکی که تئوفیلوس سوم،‌ اسقف کلیسای ارتدوکس قدس با برخی طرف‌های اسرائیلی برای فروش یا اجاره اوقاف و املاک متعلق به کلیسای ارتدوکس‌ها به امضا رسانده، اعتراض کردند.
کاروان حامل اسقف تئوفیلوس سوم با گاردی امنیتی جهت شرکت در جشن میلاد مسیح برای گروه‌هایی که از تقویم شرقی پیروی می‌کنند، وارد کلیسای المهد در بیت لحم شد.
اعضای شهرداری‌های فلسطین از حضور در مراسم استقبال از اسقف تئوفیلوس سوم خودداری کرده و ساکنان شهرهای بیت لحم، بیت جالا و بیت ساحور به کاروان حامل وی هنگام ورود به کلیسای المهد اعتراض کردند.
تظاهرکنندگان مقابل خودروی او شعارهایی سر دادند. در نهایت نیروهای امنیتی فلسطین با حضور در محل اعتراضات،‌ برای مانع نشدن در مسیر حرکت کاروان تئوفیلوس دخالت کردند. هیئت اردنی نیز به دلیل تظاهرات از کاروان جدا شد.
رژیم صهیونیستی نیز تهدید کرده بود، برای تسهیل ورود تئوفیلوس به بیت لحم به این شهر یورش می‌آورد.
به گزارش ایرنا، پیش از این ده‌ها تجمع در بیت لحم برای تحریم این اسقف و برکناری‌اش برگزار شده بود.
همچنین فعالان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی مختلف کمپین اعتراض به این سفر را برگزار کرده و هشتک 'المهد هرگز خیانت نخواهد کرد' را به اشتراک گذاشته بودند.
کاربران توئیتر فلسطینی‌ها را به تجمع در اطراف این کلیسا و ممانعت از ورود اسقف تئوفیلوس دعوت کرده بودند.
شورای موسسات عربی ارتدوکسی در بیت لحم نیز تصمیم گرفت، در اعتراض به استمرار نقض تعهدات از سوی تئوفیلوس او را تحریم کند.
گروه‌های ملی و اسلامی در فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای 'گستاخی' تئوفیلوس را محکوم و حمایت خود را از تصمیم گروه‌های مردمی و محلی در استان بیت لحم برای تحریم استقبال از وی و تمامی فعالیت‌ها در این زمینه اعلام کردند.
آنها در ادامه از فلسطینی ‌ها خواستند این مجرم را برکنار کرده و به جای او یک مسیحی ملی‌گرا را که حافظ اوقاف کلیسا باشد، قرار دهند.

پربیننده ترین خبرها