ارتباط سازمان سیا با شورای استانبول

ارتباط سازمان سیا با شورای استانبول
جمعه 29 ارديبهشت 1391 - 15:18

سردبير روزنامه "تشرين" سوريه، شوراي استانبول (گروه مخالفان سوريه) را ساخته سازمان جاسوسي آمريکا دانست و گفت: كشورهاي حامي تروريستها در سوريه بزرگترين مشكلات اين کشور هستند.

"محي الدين محمد" روز جمعه به شبكه خبري العالم، گفت: انفجارها در سوریه نشان مي دهد كه این کشور در معرض تروريسم بين المللي است و بايد از حمايت كامل بين المللي در تعقيب عناصر تروريستي، برخوردار گردد.

محي الدين محمد با هشدار درباره احتمال گسترش تروريسم در كل منطقه، تصريح كرد: آثار مخرب اين مسأله، متوجه كشورهايي است كه مقر و پايگاه حمايت از تروريستها هستند.

وي خاطرنشان کرد: مشكل سوريه از همان ابتدا، كشورهايي بودند كه از گروههاي مسلح حمايت كردند، و براي خدمت به منافع آمريكا و رژيم صهيونيستي، سوريه را از لحاظ اقتصادي تحت فشار قرار دادند.

محي الدين محمد تصريح كرد: اين كشورها در آغاز منكر وجود گروههاي مسلح و تروريستي در خاك سوريه و مانع بيان حقايق براي جهانيان شدند.

سردبير روزنامه تشرين درخصوص اختلاف ميان سران مخالفان سوري موسوم به شوراي استانبول، گفت: برخي از آنها از مداخله نظامي خارجي در سوريه نااميد شده اند و اكنون بر سر تقسيم اموالي كشمكش دارند كه از سوي قطر و عربستان ارسال مي شود؛ اين شورا هيچ ديدگاه سياسي ندارد و مخالفان را به عدم مشاركت در گفت و گوهاي سياسي، ارتكاب اقدامات تروريستي، اختلافات داخلي و تخريب تاسيسات زير ساختي تشويق مي كند.

محي الدين محمد، شوراي استانبول را ساخته سازمان جاسوسی آمريكا، با حمایت تركيه، فرانسه، قطر و عربستان دانست و گفت: اين شورا نماينده مردم سوريه نيست و مخالف مشاركت در عرصه سياسي، دستيابي به راه حلي مسالمت آميز و گفت و گو است.

وي با تاكيد بر اينكه ماهيت تروريست هاي سوري در حال افشا شدن است، گفت: شوراي استانبول در نهايت شكست خواهد خورد .

18/05 - 11:33



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها