تحلیل‌گر بین‌المللی:

رویای سرنگون ساختن نظام اسلامی ایران در آینده بیهوده است

رویای سرنگون ساختن نظام اسلامی ایران در آینده بیهوده است
يکشنبه 17 دی 1396 - 22:27

یک استاد روابط بین‌الملل دانشگاه‌های بین‌الملی در یادداشتی نوشت: هر دو جناح اصول‌گرا و اصلاح طلب آرمان‌ها و حفظ و تقویت ایران در جهان را باور دارند و بعید است که ایرانی‌ها فریب «دونالد ترامپ» را بخورند.

العالم - ایران

«محمد نور الزمان» دکترای علوم سیاسی دانشگاه «آلبرتا» و کارشناس اقتصاد سیاسی جهانی، حقوق بشر و استاد روابط بین الملل در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه «خلیج» در کویت در یادداشتی که به تازگی در یک وبگاه آمریکایی انتشار یافته است، پیرامون تحرکات اخیر تخریبگران در ایران و خاتمه یافتن آن ضمن اشاره به وجود نقایص اقتصادی موجود در دولت ایران نوشت: نظام سیاسی و اقتصادی ایران با وجود کمبودهایش بسیار نمایان‌تر از بسیاری از کشورهای خاورمیانه است. به همین دلیل، در حالی‌که کشورهای غیردموکرات همسایه مجبور به استفاده از زور شدند تا اعتراض‌های گسترده در بهار عربی را مهار کنند یا با رشوه مردم خود را آرام نمایند، اما این بهار عربی تاثیری بر ایران نگذاشت.

نویسنده این مطلب با شاره به روند انتخابات آزاد و  پی در پی در ایران ادامه داد: در ایران از سال 1979 میلادی به این سو انتخابات مجلس بدون وقفه برگزار شده و رئیس جمهور به طور مرتب و دوره‌ای توسط مردم انتخاب می‌شود و اعضای مجلس خبرگان نیز به طور مستقیم توسط رای‌دهندگان ایرانی انتخاب می‌شوند.

بنابراین، مسیرهایی برای بررسی روند مخالفت‌ها در این کشور وجود دارد و دولت همچنین حقوق قانونی تضمین شده ایرانی‌ها را برای اعتراض‌های مسالمت آمیز به رسمیت می‌شناسد.

در خاتمه این یادداشت نویسنده با دموکرات نامیدن نظام سیاسی ایران آورده است: این شیوه‌های دموکراتیک حرکت‌های بالقوه برای سرنگونی حکومت‌های منتخب در ایران چه اصول‌گرا یا اصلاح طلب را از بین می‌برد. پس رویای سرنگون ساختن نظام  اسلامی در ایران  و در آینده بیهوده است و هر دو جناح  آرمان‌ها، اهداف انقلابی و حفظ و تقویت جایگاه ایران در جهان تحت سلطه آمریکا را باور دارند. بسیار بعید است که ایرانی‌ها فریب «دونالد ترامپ» و همکارانش را بخورند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها