نخستین توضیح هیلی درباره کری خواندن ترامپ و کیم

نخستین توضیح هیلی درباره کری خواندن ترامپ و کیم
دوشنبه 18 دی 1396 - 00:34

نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مبنی بر اینکه او نسبت به دکمه هسته ای کیم جون اون رهبر کره شمالی دکمه هسته ای بزرگتری دارد باعث شد که کیم حواس خود را جمع کند و خطرهای یک بن بست هسته ای برای او روشن شد!

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، بعد از آنکه کیم اعلام کرد یک دکمه آماده برای پرتاب سلاحهای هسته ای دارد ترامپ هفته گذشته در توئیتی اعلام کرد دکمه هسته ای آمریکا که در اختیار اوست بزرگتر و قدرتمندتر است.

این سخنان ترامپ باعث انتقاداتی از جمله از طرف جو بایدن معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا شد که گفت توئیت ترامپ موجب شد تا متحدان آمریکا اعتماد خود را به واشنگتن از دست بدهند.

اما نیکی هیلی که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی شرکت کرده بود در پاسخ به این سوال که آیا این توئیت ترامپ فکر خوبی بود گفت: فکر می کنم که ترامپ باید همیشه کاری کند که کیم حواسش جمع باشد. خیلی مهم است که ما هیچوقت به او اجازه ندهیم که آنقدر متکبر باشد که اگر یک جنگ هسته ای را شروع کرد واقعیت آنچه را که روی خواهد داد درک نکند.

هیلی افزود: کره شمالی باید متوجه باشد که آمریکا فشار بر کیم را کاهش نخواهد داد.

وی گفت: ما قرار نیست که به آنها اجازه دهیم این طرف و آن طرف بروند و در مورد این حقیقت که آنها دکمه ای روی میز خود دارند و می توانند آمریکا را نابود کنند هیجان ایجاد نمایند. ما می خواهیم که همیشه به آنها یادآوری کنیم که ما هم می توانیم شما را نابود کنیم بنا بر این خیلی محتاط و مواظب حرفها و کارهایتان باشید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها