محاصره منطقه «حرستا» در شرق دمشق شکسته شد

محاصره منطقه «حرستا» در شرق دمشق شکسته شد
دوشنبه 18 دی 1396 - 09:15

ارتش سوریه و نیروهای متحدین طی روز گذشته پیشروی‌های گسترده‌ای در مناطق مختلف نبرد با تروریسم کرده‌اند.

العالم- سوریه 

به نقل از رای‌الیوم، نیروهای دولتی سوریه، روز گذشته موفق شدند محاصره اداره حمل و نقل نظامی در منطقه حرستا در نزدیکی دمشق، پایتخت را بشکنند.

تلویزیون «الاخباریه» سوریه گزارش داد، ارتش سوریه محاصره‌‌ پایگاهی نظامی در دروازه‌های شرقی دمشق از سوی گروه‌های مسلح را شکستند.

عناصر وابسته به گروه تروریستی «احرار الشام»، یکشنبه هفته گدشته تلاش می‌کردند بخش‌هایی از اداراه حمل و نقل نظامی در شهر حرستا در غوطه شرقی را به کنترل خود دربیاوردند.

یک منبع رسانه‌ای نزدیک به دولت سوریه اعلام کرد، ارتش سوریه و نیروهای متحدین توانستند محاصره ساختمان‌هایی، که نیروهای ارتش سوریه در آن محاصره شده بودند را بشکنند.

این منبع تأکید کرد، نیروهای دولتی وارد درگیری‌های بسیار شدیدی با عناصر معارض مسلح در داخل اداره حمل ونقل نظامی شده‌اند که شمار زیادی از ساختمان‌های آن تخریب شده است.

تلویزیون الاخباریه همچنین اعلام کرد، نیروهای دولتی این کشور در پیشروی اخیر خود در استان ادلب، شهر بسیار استراتژیک سنجار را باز پس گرفته‌اند.

سنجار تا سال 2015 در تصرف نیروهای دولتی بود ولیپس از آن برخی گروه‌های تروریستی آن را از کنترل نیروهای دولتی خارج کردند و در سال 2017کنترل آن به دست تروریست‌های جبهه النصره افتاد.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»( وابسته به معارضان) با تایید این خبر، تصریح کرد که بازپس‌گیری سنجار راه را برای حرکت نیروهای دولتی به سوی پایگاه نظامی ابوالظهور، که اکنون در تصرف شورشیان است، هموار می‌کند. این پایگاه نظامی نیز در سال 2015 و پس از دو سال محاصره توسط شورشیان از کنترل نیروهای دولتی خارج شده بود.

تسنیم 

پربیننده ترین خبرها