ظریف:

گفتگو با اروپایی‌ها درباره برجام است نه ناآرامی‌ها/ مردم نشان دادند خشونت را نمی پذیرند

گفتگو با اروپایی‌ها درباره برجام است نه ناآرامی‌ها/ مردم نشان دادند خشونت را نمی پذیرند
دوشنبه 18 دی 1396 - 11:04

وزیر خارجه ایران گفت: صحبتی که بین ما شده، این است که توافق کردیم باتوجه به اهمیتی که این روزها برای برجام دارد، بخصوص باتوجه به سیاست های مخرب ایالات متحده جلسه مشورتی بین ایران و سه عضو اتحادیه اروپا درمورد برجام انجام شود.

العالم- ایران/ سیاسی 

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مقامات آلمان از شما خواسته اند که در خصوص وقایع اخیر کشور به آلمان سفر کنید؟، گفت: صحبتی که بین ما شده، این است که توافق کردیم باتوجه به اهمیتی که این روزها برای برجام دارد، بخصوص باتوجه به سیاست های مخرب ایالات متحده جلسه مشورتی بین ایران و سه عضو اتحادیه اروپا درمورد برجام انجام شود.

وی افزود: برخی از رسانه ها  بخصوص رسانه های اسرائیلی تلاش کردند خبرسازی کنند در این زمینه که این خبرسازی ها هم بی اساس است هم بی مبنا است.

ظریف تصریح کرد: واقعیت  این است که مردم در ایران برخلاف متحدین منطقه ایشان حق دارند اعتراض کنند و نظر و انتقاداتشان را مطرح کنند. انتقاد و اعتراض به صورت مسالمت آمیز حق مردم بوده و با خشونت هم فرق دارد. مردم نشان دادند ضمن این که اعتراض را حق خود می دانند خشونت را نمی پذیرند و بر نمی تابند. آمریکایی ها تلاش کردند از این حرکت یک سو استفاده سیاسی برای اهداف خود کنند.
 
 وزیر خارجه ایران ادامه داد: دیدیم که چگونه در شورای امنیت و حتی با وجود اعمال فشاری که درشورای امنیت کردند و با روش های نامناسب، باز هم منزوی شدند و همه کشورها به جای این که درمورد مسائل مورد نظر آنها صحبت کنند درخصوص ضرورت حفظ برجام و امتناع از دخالت در امور داخلی صحبت کردند.

 رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه کشورهای دیگر از اینکه این موضوع را بهانه ای برای استفاده اهداف سیاسی کنند اظهار نگرانی کردند، اظهار داشت: براساس تمام گزارش ها از مناطق مختلف، گرایش دولت جدید آمریکا در سطح جهانی گرایشی منزوی است.

گفتنی است؛ وزیر امورخارجه آلمان اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا قرار است محمد جواد ظریف را برای گفت‌وگو درباره ناآرامی‌های اخیر در ایران دعوت کند.

زیگمار گابریل وزیر امورخارجه آلمان روز یک‌شنبه در مصاحبه با شبکه زددی‌اف گفت: با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق کردیم که وزیر امورخارجه ایران را به اروپا دعوت تا درباره ناآرامی‌های اخیر در این کشور با وی گفت‌وگو داشته باشیم.

وی در ادامه گفت که احتمالا این دعوت هفته آینده انجام خواهد شد.

گابریل همچنین اظهار داشت: ما خیلی سریع تاکید کردیم که از حق اعتراض حمایت می‌کنیم و دولت نیز باید از آنها پشتیبانی کند.

وی خاطرنشان کرد که برلین از خط مشی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که گفته به ایرانی‌ها کمک خواهد کرد حکومت‌شان را پس بگیرند، پیروی نخواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان افزود: برلین در کنار فرانسه نسبت به تلاش‌ها برای استفاده ابزاری از ناآرامی‌های داخلی ایران هشدار داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها