آخرین وضعیت نفتکش ایرانی/ احتمال غرق شدن کشتی اندک است

آخرین وضعیت نفتکش ایرانی/ احتمال غرق شدن کشتی اندک است
دوشنبه 18 دی 1396 - 16:33

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این که احتمال غرق شدن نفتکش آسیب دیده سانچی اندک است، گفت: با توجه به یافتن پیکر یک دریانورد مجهز به لباس ویژه نجات، کارکنان کشتی احتمالا فرصت استفاده از وسایل نجات را داشته‎اند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفتکش ایران، مدیر عامل این شرکت در خصوص وضعیت کشتی نفتکش حادثه دیده تحت مدیریت این شرکت در آبهای منطقه چین گفت: عملیات اطفاء حریق و مهار آتش کشتی به طور مداوم و مستمر ادامه دارد به طوری که با اعزام سه فروند کشتی آتش‌خوار بزرگ به محل حادثه از شدت آتش کاسته شده است.
سیروس‎کیان ارثی افزود: به دلیل ادامه آتش و وجود گازهای سمی ناشی از حریق، امکان دسترسی ورود به داخل کشتی فراهم نشده است.
وی با بیان اینکه با وجود وضعیت فعلی کشتی و آسیب‎های وارده به آن، احتمال غرق شدن این کشتی اندک است، اضافه کرد: در حال حاضر 2 فروند کشتی شرکت ملی نفتکش و یک فروند کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نظارت و مدیریت مرکز جستجو و نجات شانگهای به طور مستمر عملیات جستجو و یافتن دریانوردان مفقود شده را ادامه می‎دهند. 
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه در نتیجه این اقدامات، صبح امروز پیکر یک دریانورد مجهز به لباس ویژه نجات پیدا شده است، گفت: این بیانگر این است که پرسنل کشتی تانکر احتمالا فرصت استفاده از وسایل نجات را داشته‎اند.
وی در خصوص هویت این فرد گفت: اقدامات لازم برای شناسایی و احراز هویت پیکر وی در حال انجام است.
کیان ارثی ادامه داد: با وجود حضور تیم کارشناسی شرکت ملی نفتکش ایران از زمان وقوع حادثه در شانگهای، شب گذشته تیم جدیدی متشکل از کارشناسان این شرکت و سازمان بنادر و دریانوردی به منظور پیگیری امور مربوط به کشتی حادثه دیده به منطقه اعزام شد.
وی گفت: کمیته اضطراری شرکت ملی نفتکش ایران از زمان وقوع حادثه در این شرکت تشکیل شد و 24 ساعته عملیات امداد و نجات را تحت کنترل و نظارت دارد و آخرین اخبار و اطلاعات موثق را به اطلاع عموم خواهد رساند.
یک فروند نفتکش ایرانی حامل میعانات گازی پس از برخورد یک فروند کشتی فله‎بر چینی با آن در ساعت 20 شنبه شب در 158 مایلی آبهای شرقی منطثه چین دچار حادثه و حریق شد.
30 سرنشین ایرانی و 2 شهروند بنگلادشی در این حادثه مفقود شده اند که عملیات امداد و نجات برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها