در تماس تلفنی عنوان شد؛

هشدار صالحی به آمانو درباره نقض احتمالی تعهدات برجامی توسط آمریکا

هشدار صالحی به آمانو درباره نقض احتمالی تعهدات برجامی توسط آمریکا
دوشنبه 18 دی 1396 - 18:19

صالحی در تماس تلفنی با آمانو با هشدار نسبت به عواقب بدعهدی و نقض احتمالی برجام توسط آمریکا گفت: در صورت عدم اجرای تعهدات برجامی توسط آمریکا، تصمیماتی را اتخاذ می‌کنیم که می‌تواند بر روند فعلی همکاری‌های ایران با آژانس تأثیرگذار باشد.

العالم _ ایران / سیاسی

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بعدازظهر امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به عواقب بدعهدی و نقض احتمالی تعهدات برجامی از جانب دولت آمریکا هشدار داد.

صالحی گفت: در صورت عدم اجرای تعهدات برجامی از جانب آمریکا، جمهوری اسلامی ایران تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد که می‌تواند بر روند فعلی همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأثیرگذار باشد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد: در مورد تاریخ ١٣ ژانویه و تصمیم جدید در آمریکا پیش‌داوری نمی‌کنم. آنچه در گذشته در جمهوری اسلامی مدنظر و توجه لازم قرار داشته، پیش‌بینی‌های همه سناریوهای احتمالی و ممکن است و برای هرگونه وضعیت و تصمیم، سناریوهای جمهوری اسلامی اتخاذ شده و همه گزینه‌ها برای هر شرایطی روی میز جمهوری اسلامی قرار دارد و آنها را با به تناسب نوع تصمیماتی که در آمریکا اتخاذ می‌شود همان روز و به سرعت به اجرا خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت برجام و اینکه یک تعهد بین‌المللی است و دولت آمریکا موظف است آن را براساس تفاهم اولیه اجرا کند قطعاً خروج احتمالی آمریکا و یا هرگونه برخورد غیر منطقی آنها با برخوردهای متناسب و سنگین ایران مواجه خواهد شد و حاصل این تصمیمات می‌تواند بسیار برای ما و آمریکا مهم باشد و اگر دچار خطای فاحشی در این خصوص شوند با اقداماتی که ایران مدنظر دارد، قطعاً به پشیمانی دولت آمریکا منجر خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها