سازمان خبرنگاران بدون مرز اعلام کرد:

بحرين، كشوري بسيارخطرناك براي خبرنگاران

بحرين، كشوري بسيارخطرناك براي خبرنگاران
شنبه 30 ارديبهشت 1391 - 07:39

سازمان خبرنگاران بدون مرز بحرين را جزء 10 كشور خطرناك براي خبرنگاران دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، سازمان خبرنگاران بدون مرز به گسترش خشونت عليه روزنامه نگاران بحريني در سال2011  میلادی اشاره کرد و این کشور را در فهرست 10 مكان بسيار خطرناك براي زندگي روزنامه نگاران قرار داد.

اين سازمان همچنين در بيانيه اي خواستار آزادي فوري احمد رضي روزنامه نگار بحريني شد كه در 16ماه مي در منطقه السنابس در غرب منامه بازداشت شده است.

سازمان خبرنگاران بدون مرز در اين بيانيه، اعلام كرد: مقامات بحرين با توسل به  خشونت و سركوب حركت اعتراض آميز مردم بحرين، آزادي رسانه ها را نقض كرده اند و به نظر مي رسد تنها جرمي كه احمد رضي مرتكب شده بيان نظر و آراي خويش بوده است.

اين سازمان با توجه به عدم صدور کیفرخواستی عليه احمد رضي خواستار آزادي فوري و بدون قيد و شرط وي شد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز در اين بيانيه اعلام كرد: نيروهاي امنيتي 16 ماه مه حدود ساعت چهار بامداد به زور و بدون اينكه هيچ حكم بازداشتي نشان دهند به خانه اين روزنامه نگار يورش بردند و وي را بازداشت كردند؛ مقامات بحريني هيچ اتهام رسمي عليه وي صادر نكرده اند اما براساس اطلاعات بدست آمده احتمال مي رود وي از فردا در دستگاه قضائي حاضر شود.  

به گفته اين سازمان، خانواده رضي گمان مي كند كه وي به علت مطرح كردن سخناني در رسانه ها از جمله شبكه "اللؤلؤه" مخالفان كه مقر آن در لندن است، بازداشت شده است؛ احمد رضي در اين سخنان از طرح پيشنهادي اتحاد بين بحرين و عربستان سعودي انتقاد  كرده است.

احمد رضي 35 ساله به گفته انجمن خبرنگاران بحرين، در دهه نود قرن گذشته زنداني و شكنجه شده بود و حتي بر اثر شكنجه بخشي از شنوايي خود را از دست داده بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها