دلیل پیش افتادن نامزدهای اسلامگرا درخارج ازمصر

دلیل پیش افتادن نامزدهای اسلامگرا درخارج ازمصر
شنبه 30 ارديبهشت 1391 - 18:07

دبير كميته هاي جوانان حزب آزادي و عدالت مصر و يکي از رهبران اين حزب گفت: پيش افتادن نامزدهاي اسلام گرا در انتخابات رياست جمهوري از ساير رقبا در خارج از كشور، نشانه مخالفت مردم مصر با بقاياي رژيم سابق است.

"علي خفاجي" روز شنبه در گفت وگوي اختصاصي با شبكه العالم گفت: جنجال آفريني در اين زمينه كه اعلام نتايج شمارش آرای انتخابات در خارج بر راي دهندگان در داخل تاثير گذار است، سخني نادرست است زیرا اعلام نتايج بر اساس قوانين انتخابات در مصر انجام شد. 

به گفته خفاجي، راي دادن اتباع مصري مقيم خارج به اسلام گرايان، بر خلاف تلاش عده اي براي عجيب نشان دادن آن، اصلا عجيب نيست؛ زیرا بسياري از خانواده هاي مصري به خاطر رفتار رژيم سرنگون شده مبارک مجبور به مهاجرت شدند بنابرين آيا عقل و منطق مي پذيرد كه به نفع نامزدهاي رژيم مبارك راي دهند.

اين سياستمدار مصري تصريح كرد: نتايج اعلام شده انتخابات در خارج پس از پايان شمارش آرا كه با حضور اعضاي سفارتخانه هاي مصر و نمايندگان مصريهاي مقيم خارج صورت گرفت، نشان مي دهد انتخابات در كمال شفافيت و دمكراسي و بدون مداخله هيچ طرفي انجام شده است .. لذا اگر قرار باشد دراینباره ابراز تردید شود حزب آزادي و عدالت در اين زمينه محق تر از سايرين است، چراکه بسياري از متصديان امور در سفارت خانه هاي مصر در خارج همچنان از بقاياي رژيم مخلوع مبارک هستند.

به گفته خفاجي، كميته عالي انتخابات رياست جمهوري، نتايج شمارش آرا را با ارقام و بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده پس از پايان شمارش و ارسال آن به وزارت خارجه مصر كه مسئول تحويل نتايج به كميته عالي انتخابات است، اعلام خواهد نمود.

خفاجي يادآور شد: اين شيوه در چند دهه گذشته و حتي در انتخابات و همه پرسي هايي كه در زمان رژيم سابق برگزار شد، مرسوم بود.

Sm-19-11:54



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها