دردسرساز شدن دعوت ملکه انگلیس از شاه بحرین

دردسرساز شدن دعوت ملکه انگلیس از شاه بحرین
شنبه 30 ارديبهشت 1391 - 18:32

فعالان بحريني و حقوقدانان انگليسي براي اعتراض به دعوت ملكه انگليس از شاه بحرين، مقابل سفارت بحرين و كاخ باكينگهام در لندن تظاهرات كردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از لندن، این اعتراضها پس از آن آغاز شد که ملكه انگلستان از شاه بحرين دعوت كرد تا در مراسم  شصتمين سالگرد تاجگذاري وي حضور يابد.

فعالان بحرینی و انگلیسی با تجمع مقابل سفارت بحرین و همچنین کاخ باکینگهام، تأکید کردند که دعوت از شاه بحرین به معنای نادیده گرفتن انتقادها و اعتراضهای قبلی به این اقدام است.

تظاهرکنندگان خاطرنشان کردند، این دعوت به معنای حمایت انگلیس از رژیم آل خلیفه، و ادامه سرکوبگری های این رژیم در بحرین و نقض حقوق بشر است.

"محمد صادق" سخنگوی انجمن "عدالت برای بحرین" در حاشیه این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: پیام آشکار ملکه انگلیس ملت بحرین آن است که این کشور اهمیتی به کشته شدگان و زندانی شدن عبدالهادی الخواجه و حسن مشیمع و مخالفان نمی دهد.

"پیتر تاچل" از فعالان انگلیسی نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: موضع بسیار ضعیف دولت انگلیس عجیب است، این کشور از رژیم آل خلیفه خواسته است به اصلاح و تغییر دست بزند، درحالیکه واقعیتها در بحرین چیز دیگری است.

وی افزود: سرکوبها در بحرین ادامه دارد، و ما هیچ تغییری در این کشور نمی بینیم.

"محمد کاظم الشهابی" هماهنگ کننده ابتکار ملی برای حمایت از انقلاب بحرین نیز به خبرنگار العالم گفت: میزبانی از یک جنایتکار و دیکتاتور در این سطح، با دمکراسی انگلیس همخوانی ندارد.

الشهابی ادامه داد: حضور این دیکتاتور لکه ننگی بر پیشانی انگلیس است.

 

MKH-19-13:42



پربیننده ترین خبرها