رئيس جمعيت توسعه دموكراسي در كويت:

كويت مخالف طرح عربستان در باره اتحاد است

 كويت مخالف طرح عربستان در باره اتحاد است
يکشنبه 31 ارديبهشت 1391 - 06:58

کويت (العالم) ـ رئيس جمعيت توسعه دموكراسي در كويت گفت: عمان قاطعانه با طرح عربستان در زمنيه اتحاد مخالف است و كويت نيز چنين طرحي را رد مي كند.

ناصر العبدلي يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم افزود: طرح اتحاد بين عربستان و بحرين در واقع فرار از مشكل است و اين در هر حال به زيان كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس و روابط ميان آنها تمام مي شود.

وي گفت: علاوه بر مخالفت عمان، كويت نيز چنين اتحادي را با توجه به نبود دلايل واقعي براي آن رد مي كند.

رئيس جمعيت توسعه دموكراسي در كويت تاكيد كرد كه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس از مشكل نبود دموكراسي، قانون اساسي و آزادي ها رنج مي برند.

ايران خطري براي كشورهاي خليج فارس نيست

العبدلي گفت: معضل اصلي در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس همواره موضوع قانون اساسي، آزادي ها و دموكراسي بوده است و برخي رژيم هاي خليج فارس هميشه مي گويند كه ايران خطري براي كشورهاي خليج فارس است اما مساله درست اين است كه نبود دموكراسي و نبود قانون اساسي و آزادي ها خطري براي اين كشورها به شمار مي رود.
  
وي افزود: ايران كشور برادر و دوست است و مانند هر كشوري در جهان بلندپروازي هايي دارد اما كشورهاي عضو شوراي همكاري هنوز نمي دانند چگونه با هر بلندپروازي در منطقه مقابله كنند.

العبدلي اظهار داشت: تنها دغدغه ملت هاي خليج فارس ايران نيست تنها دغدغه آنها اين است كه در عربستان ، قطر ، بحرين، عمان و امارات دموكراسي وجود داشته باشد و شهروندان خليجي نمونه كويتي را مي پذيرند و در روند دموكراسي در كشورهايشان بيشتر از آن را نمي خواهند.

رئيس جمعيت توسعه دموكراسي در كويت تصريح كرد كه كشورهاي خليج فارس به ويژه بعد از تحولات به وجود آمده در جهان عربي، بيشتر ملتهاي خود را درك مي كنند قبلا ايده ها و طرح ها فقط از طريق نظام ها مطرح مي شد اما اكنون اوضاع فرق كرده است و اگر طرح غير واقعگرايانه وجود داشته باشد شهروندان حداقل انتقاد مي كنند.

وي گفت: به عنوان مثال قبلا موضوع پيوستن مغرب و اردن به كشورهاي شوراي همكاري مطرح شد و اين طرح كشورهاي خليج فارس واقعگرايانه نبود و با اوضاع و نظام خليج فارس سازگار نيست و اكنون طرح ديگري با عنوان اتحاد بين بحرين و عربستان مطرح شده است.  

رئيس جمعيت توسعه دموكراسي در كويت تاكيد كرد كه مشكل كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس اين است كه طرح هاي مردمي مطرح نمي كنند و اين حكومت ها نمي توانند ايده هاي پيشرفته اي در زمينه دموكراسي و آزادي ها مطرح كنند.
 
28/س18:57

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها