وزیر فرانسوی: سفر ماکرون به ایران در دستور کار قرار دارد

وزیر فرانسوی: سفر ماکرون به ایران در دستور کار قرار دارد
چهارشنبه 20 دی 1396 - 10:31

وزیر مشاور دولت فرانسه در امور اروپایی گفت که سفر امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه به ایران در دستور کار قرار دارد.

العالم ـ اروپا

ناتالی لوازو در مصاحبه با "رادیو کلاسیک" اعلام کرد سفر رئیس جمهوری فرانسه به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار بوده و وزیر اروپا و امور خارجه این کشور به منظور آماده سازی آن به تهران سفر خواهد کرد. 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی رئیس جمهور فرانسه به تهران سفر خواهد کرد؟ اظهار داشت: هنگامی که ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه به ایران برود، زمان تدارک دیدن سفر رئیس جمهوری نیز فرا خواهد رسید. باید با همه گفتگو کرد، حتی زمانی که دارای نقطه نظرات گوناگونی هستیم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص وقایع اخیر در ایران اظهار داشت: معتقدم که باید بسیار محتاط بود. آنچه رئیس جمهور انجام داد، به خصوص در تماس با رئیس جمهور ایران، خواندن به خویشتن داری، یادآوری حق اعتراض کردن و لزوم حفظ نظم با احترام به آزادی ها می باشد.
به گزارش ایرنا، از سال 1976 تا به امروز یعنی سه سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مکرون نخستین رئیس جمهوری فرانسوی خواهد بود که به ایران سفر می کند.

فرانسه یکی از کشورهای گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای با ایران بود و پاریس همواره بر پایبند بودن اروپا به توافق هسته ای وین تاکید کرده است. 

پربیننده ترین خبرها