سفر مشکوک مدیر دستگاه امنیتی مصر به قطر

سفر مشکوک مدیر دستگاه امنیتی مصر به قطر
يکشنبه 31 ارديبهشت 1391 - 09:03

سفر ناگهاني مدير دستگاه امنيتي مصر در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري اين کشور، به شدت مورد توجه مشاوران برخي نامزدهاي اين انتخابات قرار گرفت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "مراد موافی" در اقدامی بی سابقه سفری چند روزه را به قطر آغاز کرد و قرار است با شماری از مسئولان قطری دیدار و گفت و گو کند. دلایل این سفر و مسائلی که قرار است در جریان آن مورد بررسی قرار گیرد، اعلام نشده است.

برخی منابع نزدیک به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر تأکید کرده اند که سفر موافی، با این انتخابات سرنوشت ساز مرتبط است .. چرا که آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه، همچنان درباره پیروزی یک نامزد اسلامگرا در انتخابات ریاست جمهوری و شکست نامزدهای وابسته به رژیم سرنگون شده مبارک، بسیار نگرانند.

این منابع تأکید کردند، سئوالهای مطرح شده در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی مرتبط با انقلابیون مصری، بیانگر نگرانی آنها از همدستی مسئولان حاکم فعلی و شورای نظامی، با توطئه های رسانه ای و سیاسی عربستان سعودی، قطر و امارات است.

از جمله سئوالهای مطرح شده از سوی جوانان انقلابی مصری، آن است که آیا موافی در قطر با افسران این کشور دیدار می کند یا مسئولان ارشد آنها یعنی افسران آمریکایی و اسرائیلی؟ .. و آیا اینکه در این دیدار بر استفاده از توانایی های اطلاعاتی مصر برای خدمت به کشورهای عربی منطقه، مانند دوران مبارک تأکید می شود. و آیا این دیدار با طرح امنیتی دولت الجنزوری و شورای نظامی ضد ایران جهت تخریب چهره این کشور پس از استقبال اقشار مختلف مردم مصر از گسترش روابط با ایران، ارتباط دارد .. بویژه آنکه اخیرا گزارشهایی در خصوص ارتباط حمله به دفتر شبکه العالم در قاهره و توقیف تجهیزات آن تحت فشارهای سعودی و قطری علیه حاکمان فعلی مصر منتشر شده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها