استقبال اسرائیل از الحاق بحرين به عربستان

استقبال اسرائیل از الحاق بحرين به عربستان
يکشنبه 31 ارديبهشت 1391 - 10:22

صهيونيستها از طرح شاه سعودي براي الحاق بحرين به عربستان تحت عنوان اتحاد بحرين-عربستان استقبال کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی العالم، "تسفی یحزکیلی" رییس اداره امور عربی در کانال ده تلویزیون رژیم اسرائیل در این خصوص گفت: "دو گزینه مطرح در برنامه شواری همکاری وجود دارد، گزینه اول اتحاد شش جانبه میان اعضای این شورا، و گزینه دوم اتحاد دو گانه میان عربستان و بحرین است.

وی گفت: "شیوخ کشورهای منطقه که بر 55 درصد از ذخایر نفت و 40 در صد از ذخایر گاز جهان سلطه دارند، این روزها برای تحکیم قوای خود در برابر ایران به دنبال تشکیل اتحادهای مستحکمی هستند".

این کارشناس صهیونیست خاطرنشان کرد: "کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان همواره برای در امان ماندن از تهدیدات منطقه ای به غرب متوسل می شوند. به صورتیکه در دوران جنگ خلیج فارس و حمله صدام به کویت، عربستان برای حفظ حاکمیت خود از آمریکا کمک خواست".

یحزکیلی گفت: "این کشورها فاقد ارتش و قوای رزمی مستحکم هستند، در واقع نیروهای مسلح در این کشورها به نیروهای پلیس بیشتر شباهت دارند".

این تحلیلگر اسرائیلی گفت: "طی بحران بحرین که سال گذشته آغاز شد، عربستان سعودی برای نجات خانواده سلطنتی حاکم، نیروی امنیتی خود را راهی این مجمع الجزایر کوچک کرد. واشنگتن نیز از دخالت عربستان در امور بحرین و اقدام نیروهای آن در سرکوب تظاهرات شیعیان بحرین انتقاد نکرد".

وی افزود: "عربستان از انتقال تظاهرات شیعیان بحرین به منطقه قطیف نگران است".



پربیننده ترین خبرها