پژو و سیتروئن در ایران می‌مانند

پژو و سیتروئن در ایران می‌مانند
چهارشنبه 20 دی 1396 - 13:25

دبیر انجمن خودرو سازان گفت: حجم سرمایه گذاری پژو و سیتروئن به قدری است که هیچ‌گونه توجیه اقتصادی برای بر هم زدن قرارداد وجود ندارد.

العالم - ایران / اقتصادی

دبیر انجمن خودروسازان در خصوص عدم تمدید لغو تحریم‌های مرتبط با توافقات هسته‌ای از سوی آمریکا و تاثیر آن بر روی قراردهای خودروسازی کشور با شرکت‌های خارجی گفت: ما با استفاده از تجارب دوره قبل این بار به گونه‌ای قراردادها را تنظیم کردیم که اگر تحریم ها بازگشت شرکت‌های طرف قرارداد نتوانند مانند قبل کشور را ترک کنند و تعهدات خود را انجام ندهند.

احمد نعمت بخش ادامه داد: فارغ از جریانات سیاسی و فشارهای احتمالی حجم سرمایه گذاری این شرکت‌ها به قدری است که هیچ‌گونه توجیه اقتصادی برای بر هم زدن قرارداد وجود ندارد، در قرارداد پژو و سیتروئن کاملا به این موضوعات اشاره شده و طرف اروپایی هم قبول کرده ضمن آنکه این شرکت‌ها سرمایه گذاری عظیمی در کشور انجام داده‌اند به طور مثال پژو 400 میلیون یورو تا به امروز سرمایه گذاری انجام داده و قرار است به همین اندازه در آینده پول وارد کشور کند.

وی تصریح کرد: شرکت ایکاپ با مشارکت ایران خودرو و پژو تاسیس شد و مطابق اساسنامه یک سال مدیر عامل آن را ایران خودرو تعیین می‌کند و سال دیگر پژو. در واقع برای آینده برنامه ریزی کامل شده است و بعید است حالا پژو بخواهد با این شرایط کشور را ترک کند و علاوه بر به خطر انداختن سرمایه خود در کشور مجبور شود هزینه‌های دیگری نیز بپردازد.

نعمت بخش افزود: در قرارداد سایپا سیتروئن سهامدار اصلی شرکت فرانسوی است و در واقع علاوه بر پول، تکنولوژی روز خود را پس از اروپا در ایران ارائه خواهد کرد در حالیکه سرمایه آورده طرف ایرانی فقط سایت خودرو سازی است ضمن آنکه در قرارداد این شرکت نیز همه گونه پیش بینی صورت گرفته است پس خروج این شرکت اروپایی از کشور نیز بعید است.

ایلنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها