ظریف و طرف های اروپایی اجرای برجام را بررسی کردند

ظریف و طرف های اروپایی اجرای برجام را بررسی کردند
پنج‌شنبه 21 دی 1396 - 15:41

نشست مشترک وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلستان ظهر امروز در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد و در این نشست تداوم اجرای برجام مورد بحث قرار گرفت.

العالم-ایران/سیاسی

طرفین در این نشست درباره اقدام های لازم در شرایط کنونی به منظور تداوم اجرا و پایبندی همه طرف های برجام گفت و گو و تبادل نظر کردند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست بر اهمیت تعهد همه طرف ها، بویژه اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بر اجرای برجام در شرایط کنونی تاکید کرد.
فدریکا موگرینی هماهنگ کننده کمیسیون برجام و وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلستان در این نشست بطور مشترک، بر تعهد اروپا و دولت های خود بر اجرای برجام به عنوان یک دستاورد منحصر به فرد دیپلماسی چند جانبه تاکید کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به طور جداگانه با وزیران امور خارجه کشورهای انگلستان ، آلمان و خانم موگرینی، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات و در خصوص مسائل مورد علاقه گفت و گو و تبادل نظر کرد.‌
ظریف همچنین با ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه با محوریت برجام دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار، وزیرخارجه کشورمان با اشاره به اهمیت اجرای تعهدات کشورهای عضو برجام، بر نقش فعالتر کشورهای اروپایی در این زمینه تاکید کرد.
وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار بر اهمیت اجرای برجام و عزم پاریس در این باره تاکید کرد. طرفین همچنین بر اهمیت ثبات و امنیت منطقه و پیشبرد راه های مسالمت آمیز حل بحران های منطقه ای از راه گفت و گو و رایزنی‌های سیاسی تاکید کردند. 
وزیر امور خارجه فرانسه همچنین با تقدیر از دعوتش به تهران، گفت بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها