وزیر خارجه انگلیس: مساله افراد دوتابعیتی را در دیدار با ظریف مطرح کردم

پنج‌شنبه 21 دی 1396 - 16:54

وزیر خارجه انگلیس خبر داد در حاشیه نشست برجامی در بروکسل با وزیر خارجه ایران درباره پرونده‌های افرادی با تابعیت ایرانی-انگلیسی صحبت کرده است.

العالم-اروپا

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس گفت در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در بروکسل درباره پرونده‌های مربوط به افراد دوتابعیتی و رفتار با بی‌بی‌سی فارسی، گفت‌وگو کرده است.

جانسون در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، انگلیس به ادامه فشارها برای بررسی مساله حقوق بشر و آزادی رسانه‌ها در ایران ادامه می‌دهد. 

پیش از این رسانه‌های انگلیسی خبر دادند، جانسون قرار است در حاشیه نشست برجامی در بروکسل با وزیر خارجه ایران درباره مساله نازنین زاغری، یک محکوم امنیتی در ایران، که تابعیت ایرانی-انگلیسی دارد، گفت‌وگو کند.

«نازنین زاغری راتکلیف»، شهروند ایرانی-انگلیسی است که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد و فرودین‌ماه سال 1395 در تهران دستگیر و سپس به 5 سال حبس محکوم شده است. 

سپاه ثارالله کرمان مدتی بعد از دستگیری وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که زاغری، «طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی درراستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.»

امروز در بروکسل، وزرای خارجه انگلیس، آلمان، فرانسه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با دکتر ظریف دیدار کردند.

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها