زلزله سومار 13 مصدوم بر جای گذاشت

زلزله سومار 13 مصدوم بر جای گذاشت
جمعه 22 دی 1396 - 12:43

سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اشاره به وقوع پس لرزه های متعدد از صبح روز گذشته ( پنجشنبه) تاکنون در این شهرستان گفت: این پس لرزه ها در منطقه مرزی سومار تاکنون 13 مصدوم برجا گذاشته که با مراجعه به مراکز درمانی به صورت سرپایی مداوا شدند.

العالم - ایران

فرهاد همتی اظهار داشت: بزرگترین زمین لرزه در منطقه مرزی سومار با قدرت 5.6 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح روز گذشته به وقوع پیوست که علاوه بر مصدوم شدن شماری از افراد، به تعدادی از واحدهای مسکونی، تجاری و واحدهای دامی، پنج مصدوم نیز بر جا گذاشت.

وی بیان کرد: در پی وقوع چندین زمین لرزه بزرگ در سومار و حوالی گیلانغرب، به بخش هایی از ساختمان دانشگاه پیام نور، نمای برخی از شعب بانک ها و واحدهای مسکونی و تجاری شهر گیلانغرب خسارت جدی وارد شد.

وی بیان کرد: همچنین پس لرزه های بامداد امروز (جمعه) باعث تخریب چند واحد مسکونی و دامی در روستاهای 'داربید و سرحال شیرزادی' در دهستان ویژنان از توابع گیلانغرب شد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب اضافه کرد که وقوع پس لرزه های متعدد، باعث خسارت جدی به سقف تعدادی از واحدهای مسکونی در پنج روستای سومار شد که تیم های ارزیابی نیز به منطقه اعزام شدند تا کار برآورد میزان خسارت وارده را انجام دهند.

همتی گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در حال آماده باش کامل هستند و تیم های ارزیاب نیز برای بررسی بیشتر میزان خسارت وارده، به مناطق مختلف گیلانغرب اعزام شدند.

از ساعت 10 و 29 دقیقه صبح روز گذشته تا صبح امروز (جمعه) بیش از 70 پس لرزه در منطقه مرزی سومار قصرشیرین به وقوع پیوست که بزرگترین آن 5.6 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) قدرت داشت.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها