رسانه ترک: سربازان انگلیسی و آمریکایی در سوریه یونیفرم نیروهای پ.ک.ک بر تن دارند

رسانه ترک: سربازان انگلیسی و آمریکایی در سوریه یونیفرم نیروهای پ.ک.ک بر تن دارند
جمعه 22 دی 1396 - 12:55

روزنامه ینی شفق ترکیه در گزارشی اعلام کرد که سربازان انگلیسی و آمریکایی در شمال سوریه یونیفرم نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان های مدافع خلق (پ.ک.گ) را به تن کرده اند.

العالم - ترکیه

به گزارش روز جمعه ایرنا، وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در گزارشی با عنوان 'آمریکایی ها و انگلیسی ها در لباس پ.ک.ک' نوشت: سه زن با فرار از چنگ نیروهای ی.پ.گ در شمال سوریه با گذر از منطقه مرزی اعزاز وارد خاک ترکیه شده و خود را تسلیم ماموران امنیتی شهر کیلیس کردند.

به نوشته این رسانه، این سه زن به اتهام ایجاد، عضویت و یا مدیریت یک سازمان تروریستی محاکمه شدند اما به دلیل همکاری با ماموران اطلاعاتی و ابراز پشیمانی از گذشته خود، دادگاه در صدور رای نهایی ملاحظاتی را در نظر گرفت.

ینی شفق افزود: بر اساس اعترافات این سه زن، در منطقه حسکه از مناطق تحت کنترل نیروهای ی.پ.گ، اردوگاههایی موسوم به کانتون جزیره متعلق به سربازان آمریکایی و انگلیسی وجود دارد که این سربازان نیز همان لباس های ستیزه جویان ی.پ.گ و پ.ک.ک را به تن کرده اند.

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه به بخش های دیگری از اعترافات این سه زن اشاره کرد و به نقل از آنها نوشت: در جلسات فرماندهان ی.پ.گ و سربازان آمریکایی ـ انگلیسی صحبت هایی در خصوص ایجاد جنگ در ترکیه و استقرار یک دولت وابسته به قدرت های بزرگ مطرح شده است.

به گزارش ایرنا، نیروهای آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش در سال 2015 وارد سوریه شدند و پس از متلاشی شدن حکومت داعش همچنان در شمال سوریه حضور دارند.

نیروهای آمریکایی بیش از چهار هزار کامیون سلاح به معارضان کُرد سوری ارسال کرده اند که این اقدام بارها موجب اعتراض مقامات عالی ترکیه شده است.

اگر چه چندی پیش ترامپ طی یک تماس نلفنی با اردوغان خبر از توقف ارسال سلاح به نیروهای ی.پ.گ را داد، اما به گفته مقامات ترکیه همچنان ارسال سلاح نیروهای آمریکایی به ی.پ.گ ادامه دارد.

به باور کارشناسان ترک، نیروهای آمریکایی با پشتیبانی از ستیزه جویان کُرد سوری و عناصر تروریستی داعش، قصد دارند از آنها در راستای اهداف خود در سوریه و کشورهای همجوار استفاده کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها